دسته بندی نشده

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم

آمارها نشان از این دارند که روز به روز تمایل افراد به استفاده از خدمات فروشگاه‌های اینترنتی و خرید کالاها و خدمات مورد نیاز از آن‌ها رو به افزایش است به همین دلیل کسب و کارهایی که وارد این فضا نشوند محکوم به نابودی هستند زیرا سهم بازار آن‌ها توسط رقبایی که به این عرضه ورود پیدا کرده‌اند، تصاحب می‌شود.

اگر قصد ورود به این حوزه را دارید و این سوال در ذهن شما شکل گرفته که چگونه فروشگاه اینترنتی درست کنیم، با این مقاله همراه باشید تا مراحل ساخت یک فروشگاه اینترنتی را مورد بررسی قرار دهیم. 

بررسی ابزارهای ساخت فروشگاه اینترنتی و شرکت‌های طراحی سایت

خرید سایت ارزان

امروزه برای ساخت یک سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی ارزان، ابزارهای مختلفی وجود دارد که معمولا توسط شرکت‌های طراحی سایت به علاقمندان ورود به عرصه کسب و کار اینترنتی ارائه می‌شود. ابزارهای مختلفی برای ساخت و طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد که در ادامه برای پاسخ به این سوال که چگونه سایت فروشگاهی درست کنیم، با برخی از بهترین نمونه‌های این ابزارها آشنا می‌شویم. 

شاپیفای؛ بهترین گزینه برای ساخت فروشگاه اینترنتی

سایت ساز شاپیفای

در بین ابزارها و پلتفرم‌های طراحی و ساخت سایت فروشگاهی، شاپیفای (Shopify) را می‌توان محبوب‌ترین پلتفرم در این حوزه دانست. بر اساس آمارهای به ثبت رسیده تا به امروز بیش از 1.7 میلیون فروشگاه اینترنتی از خدمات شاپیفای استفاده می‌کنند که یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در دنیا به حساب می‌آید. 

از زمانی که شاپیفای فعالیت خود را بر روی فروش آنلاین متمرکز کرد، توانست امکانات و ویژگی‌های پیشرفته‌تری را نسبت به سایر پلتفرم‌های سایت‌ساز ارائه کند. پلتفرم شاپیفای برای کسب و کارهای کوچک و متوسط که قصد ورود به فضای فروش اینترنتی دارند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از پلتفرم شاپیفای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به طیف وسیعی از برنامه‌های شاپیفای در دسته‌بندی‌های مختلف مانند ایمیل مارکتینگ
  • قابلیت پشتیبانی از درصد زیادی از امکانات مورد نیاز یک فروشگاه اینترنتی
  • عدم نگرانی در مورد امنیت سایت با توجه به فراهم کردن SSL توسط شاپیفای

موارد زیر را می‌توان جزو معایب استفاده از پلتفرم شاپیفای دانست:

  • هزینه بالا برای کسب و کارهای کوچک و متوسط
  • برخورداری از تم‌ها و قالب‌های محدود
  • عدم توانایی در سفارشی‌سازی سایت

سایت ساز پرتال

سایت ساز پرتال

پرتال یکی از بهترین سایت‌سازهای ایرانی محسوب می‌شود که می‌توان آن را نمونه‌ای از یک سایت‌ساز پیشرفته با امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد دانست. این سایت‌ساز، فروشگاه‌ساز حرفه‌ای با امکانات فوق‌العاده را ارائه می‌دهد تا بتوانید یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکاناتی که انتظار دارید ساخته و کسب و کار خود را شروع کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت‌ساز پرتال می‌توان به دسترسی به قالب‌های متنوع در موضوعات مختلف، هاست قوی، صفحه‌ساز پیشرفته، قابلیت شخصی‌سازی صفحات سایت به صورت نامحدود، پلاگین‌های ارتباط با مشتریان و غیره اشاره کرد. 

سایت‌ساز پرتال برای میزبانی از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی از فناوری ابری استفاده می‌کند که باعث می‌شود مشتریان در هیچ زمانی با افت سرعت و کارایی سایت خود مواجه نشوند. پرتال پشتیبان‌گیری از سایت‌های مشتریان را به صورت منظم و خودکار انجام می‌دهد که این امر امنیت بالای داده‌ها و اطلاعات را برای مشتریان فراهم می‌کند. 

سایت‌ساز ویترین

سایت ساز ویترین

در ادامه بحث پاسخ به این پرسش که چگونه فروشگاه اینترنتی درست کنیم، به یکی دیگر از سایت‌سازهای ایرانی برای خرید سایت ارزان می‌رسیم. این سایت‌ساز ویترین نام دارد که ویژگی‌های متنوع و همچنین کاربری راحت آن توجه بسیاری از کسب و کارها را به خود جلب کرده است. در این سایت افراد می‌توانند بدون داشتن دانش در زمینه برنامه‌نویسی حتی با استفاده از گوشی موبایل در کمتر از 2 دقیقه یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود راه‌اندازی کنند. یکی از ویژگی‌های جالب ویترین این است که امکان تست 14 روزه رایگان از خدمات سایت را در اختیار قرار می‌دهد و حتی یک دامنه رایگان نیز هدیه می‌دهد. 

سایت‌ساز وبزی

سایت ساز وبزی

یکی دیگر از سایت‌سازهای ایرانی است که بر اساس اطلاعات سایت builtwith.com محبوب‌ترین سایت‌ساز ایرانی بوده و تعداد سایت‌های ساخته شده با این ابزار بیشتر از سایر سایت‌سازها است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت‌ساز وبزی ویرایشگر قالب آن است که این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید هر قسمت از قالب سایت فروشگاهی خود را مانند متن‌ها، ‌تصاویر، گالری عکس و غیره ویرایش کرده و متناسب با سلیقه خود ایجاد کنید. ویرایشگر قالب سایت‌ساز وبزی هیچ محدودیتی نداشته و افراد می‌توانند هر شکل و شمایلی که مورد نظرشان است، به سایت خود بدهند. این سایت‌ساز قالب‌های بسیار متنوعی برای ساخت فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهد که باز هم با استفاده از ویرایشگر قالب آن می‌توانید قالب‌های آماده را نیز ویرایش و بر اساس سلیقه خود طراحی کنید. 

سایت‌ساز شاپفا

سایت ساز شاپفا

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال بهترین پلتفرم‌های ایرانی برای ساخت فروشگاه اینترنتی به حساب می‌آید. اگر این سوال در ذهن شما وجود دارد که بدون دانش لازم در زمینه برنامه‌نویسی و فنی چگونه فروشگاه اینترنتی درست کنیم، باید گفت که با استفاده از خدمات شاپفا بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و طراحی، فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود را بر اساس نیاز طراحی و راه‌اندازی کنید. امکان تعریف دامنه اختصاصی، امکان شخصی‌سازی قالب‌ها، امکان ارائه پرداخت آنلاین و طراحی وبلاگ برای فروشگاه از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای سایت‌ساز شاپفا محسوب می‌شود. 

سایت‌ساز Google Sites

سایت ساز گوگل سایت

سایت‌ساز گوگل یک سایت‌ساز کاملا رایگان و دائمی است که همه افراد می‌توانند به راحتی از آن برای ساخت سایت استفاده کنند. سایت‌ساز گوگل امکانات متنوعی دارد و می‌تواند در کمترین زمان سایت شما در قالب‌های متنوع طراحی و راه‌اندازی کند. آدرس سایت در صورت استفاده از این سایت‌ساز بر روی دامین اصلی گوگل قرار می‌گیرد که می‌توان از اعتبار سایت گوگل برایی سئو بهتر سایت و کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو استفاده کرد. 

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

اگر قصد راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی از طریق فروشگاه آنلاین دارید، برای ساخت سایت فروشگاهی باید مراحلی را طی کنید. اگر این سوال در ذهن شما وجود دارد که چگونه فروشگاه اینترنتی درست کنیم، با طی کردن مراحل زیر می‌توانید سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید. 

انتخاب نام برند و دامنه

اولین قدم برای ساخت یک سایت فروشگاهی انتخاب یک نام مناسب برای نام برند است. در انتخاب نام برند باید به این موضوع توجه داشته باشید که نام انتخاب شده متناسب با نوع فعالیت بوده و به راحتی در خاطر بماند. در واقع نام برند باید به نحوی انتخاب شود که شنیدن آن، سایت شما را در ذهن مخاطبان تداعی کند. نام دامنه همان آدرس فروشگاه شما در اینترنت است که کاربران از طریق آن می‌توانند وارد سایت شوند. در صورتی که نام برند و دامنه درست انتخاب شده باشد می‌تواند تأثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار داشته باشد. در انتخاب نام دامنه از عدد و علائم نگارشی مانند خط فاصله استفاده نکنید. هر چه نام برند و دامنه کوتاه‌تر باشد راحت‌تر در ذهن کاربران ثبت می‌شود. 

طراحی لوگو

یکی دیگر از اقداماتی که قبل از اقدام به خرید سایت فروشگاهی ارزان باید انجام داد، طراحی یک لوگو مناسب برای برند است. لوگوی انتخاب شده برای برند مانند نام آن باید از تناسب و هماهنگی با نوع کسب و کار برخوردار بوده و به شکلی طراحی شده باشد که حوزه کاری مربوط به کسب و کار را معرفی کند. طراحی یک لوگوی ساده و متناسب با نوع کسب و کار باعث می‌شود که برند شما بهتر در ذهن کاربران ثبت شود. 

ساخت وب‌سایت و صفحات آن

برای ساخت وب‌سایت و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توانید به دو صورت عمل کنید؛ به عنوان اولین روش می‌توانید طراحی، برنامه نویسی و کدنویسی سایت را از صفر و توسط افراد متخصص در این زمینه انجام دهید. اما در روش دوم می‌توانید از سایت‌سازها و فروشگاه‌سازهای آنلاین مانند سایت فوری و مواردی که در بالا اشاره شد برای طراحی و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. 

هر کدام از این روش‌ها را که برای طراحی سایت فروشگاهی انتخاب کنید باید به این نکته دقت کنید که تا حد ممکن گشت و گذار کاربران در سایت را تسهیل کنید. برای این کار از دسته‌بندی‌های موضوعی و امکان جستجو در سایت استفاده کنید. صفحه اصلی، صفحه محصولات، درباره ما، تماس با ما و اطلاعات قانونی از جمله مهم‌ترین صفحاتی هستند که در یک فروشگاه آنلاین باید طراحی شوند. 

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

پس از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مهم‌ترن اقدام بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو یا اجرای اصول سئو است. اصول سئو به استانداردهای اطلاق می‌شود که باعث بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل می‌شوند؛ در واقع با اجرای اصول سئو در یک سایت در صورتی که کاربران مطالب مرتبط با حوزه فعالیت آن را جستجو کنند، سایت و فروشگاه اینترنتی شما در نتایج جستجو با رتبه بالاتری نمایش داده می‌شود که می‌تواند افزایش بازدید سایت به صورت ارگانیک و افزایش میزان فروش شود. 

سایت فوری؛ طراحی سایت حرفه‌ای و ارزان

با توجه به رونق کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین در دنیای امروز، شرکت‌های مختلفی خدمات طراحی سایت و راه‌اندازی سایت فروشگاهی را به متقاضیان ارائه می‌کنند. برای انتخاب یک طراح سایت حرفه‌ای معیارها و نکاتی وجود دارد که با مدنظر قرار دادن آن‌ها می‌توان صاحب یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای شد. بررسی سوابق کاری، فناوری مورد استفاده جهت طراحی سایت، سطح خدمات پشتیبانی، اجرای اصول سئو و بهینه‌سازی در طراحی سایت و غیره از جمله مهم‌ترین معیارهایی هستند که برای انتخاب طراح سایت مدنظر قرار داد. سایت فوری یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سایت و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است که خدمات طراحی سایت را به صورت حرفه‌ای و با قیمت مناسب به متقاضیان ارائه می‌نماید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *