دسته بندی نشده

مزایا و معایب طراحی سایت ارزان

مزایا و معایب سایت ارزان

طراحی سایت برای بسیاری از کسب و کار‌ها و فعالیت‌ها ضروری است. در حال حاضر، بیشتر مردم به جستجوی محصولات و خدمات خود از طریق اینترنت می‌پردازند و یک سایت حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشید و فروش خود را افزایش دهید. هدف اصلی از طراحی سایت، ارائه یک بستر مناسب برای ارتباط با مشتریان و جذب مشتریان جدید است. وب سایت به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات کامل و دقیق درباره محصولات و خدمات خود ارائه دهید و با استفاده از فرم‌های تماس و پشتیبانی، با مشتریان در ارتباط باشید و به سؤالات و نیاز‌های آن‌ها پاسخ دهید.

هدف از طراحی سایت چیست؟

مهم‌ترین هدف از طراحی سایت، جذب مشتری است و چنانچه نیاز کاربر در سایت رفع نگردد، سایت را ترک می‌کند. اهداف مشخص جهت طراحی سایت عبارتند از:

  • فروش مستقیم و کسب درآمد

در حقیقت اصلی‌ترین هدف از طراحی سایت، کسب درآمد و فروش مستقیم است. تولید و کسب درآمد امری مهم برای صاحبان مشاغل است و معمولاً همین وب سایت، به تنهایی می‌تواند به یک محیط کاری تبدیل شود. صاحبان کسب و کار به این دلیل برای طراحی سایت اقدام می‌کنند که گاهی حتی بدون وجود یک فضای فیزیکی مانند یک مغازه یا شرکت، منبع درآمدی برای خود بسازند. طراحی سایت برای شروع یک کسب و کار جدید، هیچ محدودیتی ندارد. 

  • برند‌سازی و کسب اعتبار بیشتر

وجود یک سایت برای کسب اعتبار بیشتر و برند‌سازی در بازار امروز، از موارد ضروری است و افرادی که صاحب برندی معتبر یا یک شرکت هستند، در هر حال باید طراحی سایت را برای کسب و کار خود انجام دهند. اگر شما یک سایت داشته باشید، می‌توانید مشتریان خود را افزایش دهید. گاهی اوقات برندسازی برای یک شرکت نیست؛ بلکه خود شخص با طراحی سایت می‌خواهد اسم خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و صاحب برند شخصی خود باشد.

  • کاهش هزینه‌ها

با داشتن سایت می‌توان در هزینه‌هایی مانند چاپ منوی قیمت‌ها یا طراحی بروشور‌های تبلیغاتی و موارد این‌چنینی صرفه‌جویی کرد. گاهی ممکن است در کسب و کاری نیاز باشد که آمار خرید و فروش‌ها مشخص و انبارداری کنترل شود که این کار توسط سایت‌ها و بدون استخدام نیروی انسانی انجام می‌پذیرد. گاهی نیز با داشتن سایت، شما می‌توانید کاری را که چندین نفر باید انجام دهند را به یک نفر سپرده و در بودجه صرفه‌جویی کنید.

  • خدمات مشتریان

زمانی که مشتریان راجع به خدمات شما سؤالی داشته و یا می‌خواهند که از این خدمات استفاده کنند، ولی به شما دسترسی ندارند، می‌توانند با سرچ اسم شما در گوگل، به سایت شما دسترسی پیدا کنند. آنان می‌توانند در سایت اطلاعات تماس شما را مشاهده کرده و با کارشناسان و همکاران شما تماس تلفنی یا چت داشته باشند. علاوه بر این شما می‌توانید اطلاعات زیادی از محصولات و خدمات خود در اختیار مشتریان قرار دهید و آنان از حرفه‌ای بودن شما اطمینان پیدا کرده و با محصولات و خدمات سایت ارتباط برقرار کنند. همچنین، سایت به شما امکان می‌دهد تا به راحتی و به صورت مداوم بازخورد و نظرات مشتریان را دریافت کرده و بر اساس آن‌ها امور لازم را در کسب و کار خود اعمال کنید. سایت می‌تواند به عنوان یک ابزار برای بهبود و توسعه کسب و کار شما عمل کند.

  • ارتباط با مشتریان


تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر کاربران از برندی استفاده می‌کنند که راحتی بیشتری با آن داشته و آن را می‌شناسند. با طراحی سایت، این بستر ارتباطی فراهم شده و کاربران با نوع کار شما بیشتر آشنا می‌شوند و پیشنهادات و انتقادات خود را به شما ارائه می‌دهند. طراحی وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد تا اعتماد مشتریان به شما افزایش پیدا کرده و به راحتی با شما همکاری داشته باشند و محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند. سایت حرفه‌ای و با کیفیت می‌تواند نماینده قابل اعتمادی برای کسب و کار شما باشد.

طراحی سایت ارزان

یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب و کار، طراحی سایت ارزان قیمت است و آنان تصور می‌کنند که برای طراحی سایت، باید هزینه‌های گزافی را پرداخت نمایند. در حالی که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، می‌توان به وسیله سایت ساز‌های مختلف، سایت مورد نظر خود را با هزینه‌ای بسیار پایین طراحی کرد. برای طراحی سایت با قیمت مناسب، روش‌های زیادی وجود دارد و اگر شما به تازگی شروع به کسب و کار کرده‌اید، بهتر است با این راه‌ها آشنا شوید.

ارزانترین روش های طراحی سایت

۱. استفاده از قالب‌های آماده مثل وردپرس
۳. ارائه خدمات در ازای طراحی سایت
۴. استفاده از وب سایت‌های فریلنسری
۵. طراحی سایت توسط دانشجویان

مزایای طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان، دارای مزایای زیر است:

  • صرفه‌جویی در زمان

استفاده از سایت‌ سازها به شما این امکان را می‌دهند تا به سرعت و به صورت ساده و راحت سایت خود را طراحی کنید. زیرا نیازی به برنامه‌نویسی از ابتدا ندارید و می‌توانید با استفاده از قالب‌ها، طراحی وب سایت خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

  • کمترین هزینه

استفاده از این سایت‌ها نسبت به استخدام یک طراح وب حرفه‌ای بسیار ارزانتر است. شما نیازی به پرداخت هزینه‌های بالای طراحی و توسعه از ابتدا ندارید و می‌توانید با هزینه کمتر، یک سایت حرفه‌ای و جذاب داشته باشید.

  • قابلیت تغییر و ویرایش

سایت‌های ارزان و قالب‌های آماده به شما اجازه می‌دهند تا به راحتی طرح و ظاهر سایت خود را تغییر دهید. می‌توانید رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و محتوا را به دلخواه خود تغییر دهید و سایت خود را به سبک و سلیقه خود شخصی‌سازی کنید.

  • پشتیبانی فنی

بسیاری از این سایت‌ها دارای پشتیبانی فنی قوی هستند. شما می‌توانید با استفاده از منابع آموزشی، انجمن‌ها و تیم پشتیبانی قالب، به راحتی مشکلات و سؤالات خود را بپرسید.

  • طراحی واکنشگرا

بسیاری از این سایت‌های ارزان به صورت واکنش گرا طراحی شده‌اند، به این معنی که به طور خودکار به اندازه صفحه نمایش کاربر تغییر پیدا می کنند. این باعث می‌شود که سایت شما بر روی تمام دستگاه‌ها و صفحه نمایش‌ها به درستی نمایش داده شود و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم کند.

  • بهینه‌سازی برای موتور‌های جستجو

بسیاری از سایت‌های ارزان بهینه‌سازی شده‌اند؛ یعنی در کدنویسی آنها موارد سئو رعایت شده است. این باعث می‌شود که سایت شما در موتور‌های جستجو بهتر دیده شود و رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشد.

معایب طراحی سایت ارزان

از معایب طراحی سایت ارزان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم شخصی سازی

سایت‌های ارزان معمولاً توسط بسیاری از کاربران استفاده می‌شوند، بنابراین سایت شما ممکن است شباهت‌های زیادی با سایت‌های دیگر داشته باشد.

  • محدودیت در امکانات

قالب‌های آماده معمولاً قابلیت‌های محدودی دارند و نمی‌توانند به صورت کامل نیاز‌های خاص سایت شما را برآورده کنند. بنابراین اگر نیاز به امکانات منحصر به فرد و خاص دارید، لازم است یک طراح وب حرفه‌ای استخدام کنید.

  • پشتیبانی و به‌روزرسانی

قالب‌های آماده معمولاً توسط شرکت‌های طراحی سایت توسعه داده می‌شوند و ممکن است پشتیبانی و به‌روزرسانی آن‌ها محدود باشد. این ممکن است باعث شود که در صورت بروز مشکل یا نیاز به به‌روزرسانی‌های ضروری، دسترسی به پشتیبانی برایتان کمی سخت شود.

  • سرعت بارگیری

برخی از قالب‌های آماده در طراحی سایت ارزان، ممکن است دارای کد‌های اضافی و غیرضروری باشندو سبب کاهش سرعت بارگیری سایت شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *