مقالات

طراحی سایت با کیفیت بالا و هزینه پایین، چگونه؟

طراحی سایت با کیفیت بالا و هزینه پایین

طراحی سایت با کیفیت بالا و هزینه پایین

افرادی که به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اند و می خواهند به صورت آنلاین، محصولات و خدمات خود را ارائه کنند و بودجه آن ها جهت انجام این کار محدود می باشد، می توانند به ساخت وب سایتی ارزان، اقدام نمایند. طراحی یک سایت ارزان وردپرسی از راه هایی می باشد که میتواند با هزینه ای محدود، نتیجه مطلوبی را تحویل دهد. اما باید بدانید که طراحی سایت با کیفیت بالا و هزینه پایین، چگونه می تواند انجام می شود. برای درک این موضوع، در این مطلب با ما همراه باشید.

راه های کاهش هزینه طراحی سایت با حفظ کیفیت بالا

برای کاهش هزینه ها در طراحی یک سایت، راه ‌های مختلفی وجود دارد. شما می توانید با کمک این روش ها، در هزینه های خود صرفه جویی کرده و به طراحی سایت ارزان قیمت اقدام نمایید:

  • هزینه ساخت سایت را پیش از شروع طراحی، محاسبه نمایید.
  • با سازندگان سایت، درباره چگونگی طراحی سایت، برنامه ریزی کنید.
  • تعیین هدف و ایده پردازی جهت طراحی سایت
  • با استفاده از مطالب مربوطه، محتوای سایت را تکمیل کنید
  • محتوای سایت را سازمان دهی کنید
  • نوع و چگونگی ارتباط خود را با کاربران سایت تعیین کنید
  • از انواع طرح ها و قالب های سایت استفاده کنید

نکاتی که باید در نظر داشته باشید تا طراحی سایت با کیفیت بالا و هزینه پایین داشته باشید

لازم است که در طراحی سایت ارزان قیمت اما با کیفیت، به نکات زیر توجه کنید:

  • هدف از طراحی وب سایت

هدف اصلی راه اندازی یک سایت، جذب کاربران از راه موتورهای جستجو می باشد. باید در ابتدای طراحی سایت خود، سیاست و هدف اصلی سایت را مشخص کنید زیرا اگر نوع سایت، طراحی و مطالب آن، کاربران را جذب نکند، کم کم خوانندگان و مشتریان خود را از دست می دهد. 

  • ساختار و طرح اولیه سایت

این مرحله اهمیت خاصی دارد زیرا ایده‌ اولیه شما در این بخش به مفهومی مناسب دنیای کسب و کار و تجارت تبدیل می‌ شود. با تهیه یک طرح اولیه، شما می توانید به کل فرآیند کسب و کار، از شروع آن تا تولید و فروش محصولات یا ارائه خدمات، فکر کنید. 

  • بررسی نیاز کاربران

 باید طراحی سایت کاربر محور باشد، یعنی براساس نیاز کاربران انجام شود. با بررسی خواسته ها و نیاز کاربران، می توانید یک وب سایت متناسب را به طور صحیح، طراحی و پیاده سازی کنیم.

  • پیاده سازی

برای جلوگیری از اشتباه و موفقیت یک سایت، بسیار ضروری است که تکنولوژی مورد نیاز برای طراحی سایت که شامل زبان برنامه نویسی، استانداردها، پلتفورم ها، فناوری ها و روش قرارگیری آن ها کنار هم است، به درستی تعیین شوند.

  • محتویات

به طور معمول محتویات، از مهم ترین دلایل رغبت کاربران به مشاهده سایت می باشد. پس باید در طراحی سایت ارزان قیمت، میزان و فرم ارائه محتوایات براساس انتظار کاربران بوده و پیش از تولید آن، مبانی و اصول استراتژی آن مشخص گردد.

  • گرافیک و رابط کاربری

در نظر گرفتن گرافیک و نوع رابط کاربری، از فاکتورهای مهم دیگر در طراحی سایت است. باید در ابتدا به ظاهر و نمای سایت خود توجه کنید که شلوغ و پر از عناصر اضافی گرافیکی نباشد، زیرا کاربران از آن دوری می کنند. همچنین رابط کاربری که توسط رعایت استاندارد های مناسب در سایت ایجاد می کنید، باید کاربران را به قسمت های گوناگون هدایت کند‌‌. لازم است مقالات سایت با فونت مناسب و اندازه و سایز استاندارد و نیز رنگ قابل تشخیص باشند.

  • بهینه سازی برای مرورگرها

در طراحی سایت دقت کنید که سایت شما با کلیه مرورگرهای قدیم و جدید سازگار باشد. هرگز نباید سایت خود را تنها برای یک یا دو مرورگر تنظیم کنید، زیرا کاربرانی که با مرورگرهای مختلف از سایت شما بازدید خواهند کرد را از دست می دهید.

  • سرعت لود و بارگذاری وب سایت

توجه کنید که کاربران مایل نیستند برای بارگذاری یک سایت زمان زیادی را صرف کنند. شما باید توسط تکنیک های برنامه نویسی و طراحی وب، کاهش حجم تصاویر و استفاده حداقلی از عناصر گرافیکی، انتخاب پهنای باند مناسب و … تاثیر زیادی در افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت خود داشته باشید.

  • سئو وب سایت

از بخش های مهم طراحی سایت، بهینه سازی و سئو سایت است. لازم است که سايت شما باید برای موتورهای جستجو بهینه شود. به این منظور طراح یا مدیر سایت باید در حین طراحی یک سایت، با رعایت استانداردهای سئو، بتواند آن سایت را برای موتورهای جستجو یعنی همان منبع اصلی هدایت کاربران به سمت انواع سایت، بهینه نماید.

طراحی سایت با کیفیت بالا و هزینه پایین:

بهینه سازی تصاویر و فایل های ویدئویی

یکی دیگر از مواردی که در طراحی سایت ارزان اما با کیفیت باید رعایت کنیم، بهینه عکس ها و فایل های ویدئویی می باشد. بهینه سازی تصاویر به این دلیل انجام می شود که بتوانید استفاده مثبتی از عکس ها در سایت خود داشته باشید. علاوه بر آن اگر عکس ها بهینه سازی نشود، می توانند تاثیر منفی بر سرعت لود شدن سایت بگذارند. مسئله دیگر در این مورد این است که استفاده از تصاویر بهینه شده، پهنای باند کمتری را می تواند مصرف کند.

استفاده از قالب های سایت آماده برای طراحی سایت با کیفیت بالا و هزینه پایین

قالب های آماده وردپرس به کاربران این امکان را می دهد که سایت های زیبا را راه اندازی کرده و از سفارشی سازی صفحات و ارائه محتوایی مطلوب به مخاطبان هدف بهره مند شوند. البته لازم است که در ابتدا اصول مقدماتی طراحی سایت به وسیله قالب آماده وردپرس را  بیاموزید تا جهت طراحی سایت بتوانید از این پلتفرم، بهترین استفاده را داشته باشید. با یادگیری طراحی سایت وردپرسی آماده، نیازی به یادگیری کدنویسی نداشته و در دراز مدت در زمان صرفه جویی می شود. همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا یک سایت طراحی شده حرفه ای را با سلیقه خودتان ایجاد کنید.

استفاده از ابزارهای رایگان و متن ساز برای طراحی سایت با کیفیت

اولین قدم در  راه اندازی و طراحی سایت ارزان قیمت، شناخت بهترین ابزارها در طراحی سایت می باشد. به علت وجود ابزارهای  متنوعی که در دسترس طراحان سایت قرار دارد، انتخاب بهترین ابزار، کمی سخت می شود. متن بازها به نرم افزارهایی می گویند که کدهای آن ها، در اختیار عموم قرار می گیرد. در حال حاضر این سورس ها، بسیار رواج یافته و اغلب برنامه نرم افزارها به شکل متن باز طراحی می گردد. نرم افزارهای متن باز به برنامه نویسان این امکان را می دهند که با دسترسی به کدها، آن ها را ویرایش کرده و عملکرد جدیدی را به آن ها اضافه کنند. در این صورت می توانند به هر شکلی که شما دوست دارید، تغییر کنند. در حالی که تغییر نرم افزارهایی که متن باز نیستند، تنها به وسیله شرکت ‌های سازنده آن ها قابل انجام است. از دیگر ویژگی های نرم افزارهای متن باز به شرح زیر است:

  1. مجوز نرم افزار متن باز رایگان بوده و همه افراد می توانند بدون محدودیت، به توزیع مجدد آن بپردازند.
  2. کد منبع نرم افزار متن باز باید در دسترس دریافت کنند قرار گیرد تا او بتواند آن را اصلاح کرده و بهبود بخشد.
  3. برای مجوز لازم است که نسخه بهبود یافته نرم افزار، نسخه‌ یا نامی متفاوت از نرم افزار اصلی داشته باشد.
  4. این نرم افزار را می توان به سیستم عامل جدیدی انتقال داد.

انتخاب بهترین میزبانی وب برای طراحی سایت با کیفیت بالا و هزینه پایین

تعداد زیادی ارائه دهنده میزبانی هاست در خارج یا داخل کشور وجود دارند که انتخاب بهترین میزبان از میان آن ها کاری دشوار است. در بخش زیر به  نکاتی در این مورد اشاره می کنیم:

  • بررسی شرکت میزبان و مطالعه در مورد آن
  • قابلیت اطمینان با تضمین در دسترس بودن میزبان
  • سرعت بالای وب سایت در بارگیری
  • ارائه کنترل پنل  براساس مدیریت آسان کاربر
  • مقایسه پرداخت هزینه ها
  • ویژگی های سرور مانند تعداد دامنه، میزان ذخیره و پهنای باند 
  • بررسی پشتیبانی های مختلف مانند سرویس چت زنده و ..
  • بررسی محل میزبانی سرور
  • میزان پهنای باند
  • انعطاف پذیری
  • بررسی زمان بک آپ گیری فایل پشتیبانی اطلاعات مثلا ۱۲ یا ۲۴ ساعته
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *