دسته بندی نشده

سایت آماده وردپرسی: بهترین راهکار برای ساخت یک وب سایت حرفه ای

سایت آماده وردپرسی

سایت آماده وردپرسی: بهترین راهکار برای ساخت یک وب سایت حرفه ای

در میان کلیه سیستم های مدیریت محتوا، سایت آماده وردپرس از همه موارد کاربردی تر و پرطرفدارتر است. به این علت که این روزها طراحی سایت حرفه ای با وردپرس از محبوبیت بالایی برخوردار است. هنگام ساخت و راه اندازی یک وب‌ سایت، طراحی سایت توسط وردپرس از جهات مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد. از انتخاب هاستینگ و نام دامنه سایت تا ایجاد محتوای مناسب برای سایت که باید در هر مرحله با استانداردهای خاص صورت پذیرد. در این مطلب به این موضوع می پردازیم که سایت آماده وردپرسی بهترین راهکار برای ساخت یک وب سایت حرفه ای است یا ما به طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی نیاز داریم.

چگونه با استفاده از سایت آماده وردپرسی یک وب سایت حرفه ای بسازیم؟

طراحی سایت با وردپرس، تناقضی با طراحی سایت حرفه‌ ای ندارد. حتی گاهی اوقات یک تیم متخصص می توانند با اضافه نمودن کدهایی ساده، قابلیت ‌های وردپرس را افزایش دهند. طراحی سایت با وردپرس از ارزان ترین راه های رسیدن به سایت حرفه ای در کسب و کار است. این سیستم مدیریت محتوا، سیستمی معتبر است که روی یک وب سرور نصب می شود. وب سرور به فضایی در اینترنت می گویند که شما فایل ها و اطلاعات مربوط به سایت خود را در آن قرار می‌ دهید تا دیگران آن را ببینند و وردپرس با نظم دادن به اطلاعات، مدیریت آن را آسان می کند. 

در واقع وردپرس یک واسطه میان شما و کدهای پیچیده مرتبط به توسعه سایت تان است. همچنین وردپرس، با در اختیار قرار دادن قالب هایی جهت ظاهر سایت شما، برای ساختار سایت و همچنین مدیریت محتوای آن، چارچوبی به وجود می آورد. اگر شما برای رونق کسب و کارتان، نیاز به طراحی سایت دارید و یا مایل هستید سایت شخصی داشته باشید، توصیه می شود به خرید سایت آماده و ارزان وردپرسی اقدام کنید. شما جهت استفاده از وردپرس، به استفاده از هیچ کدی نیاز نداشته و بدون پیچیدگی خاصی از این سیستم مدیریت محتوا می توانید استفاده نمایید.

راهنمای کاربردی برای ساخت وب سایت حرفه ای با استفاده از سایت آماده وردپرسی

کاربران برای راه اندازی یک سایت وردپرسی حرفه ای باید با کلیه مراحل انجام آن آشنا شوند و این مراحل را گام به گام دنبال کنند. در ادامه به صورت مختصر به آموزش ساخت وب سایت حرفه ای با سایت آماده وردپرسی می پردازیم:

  1. انتخاب و خرید دامنه مناسب برای سایت
  2. انتخاب و خرید هاست مناسب برای سایت
  3. نصب وردپرس روی هاست
  4. انتخاب قالب مناسب وردپرس سایت و فعالسازی و نصب آن
  5. ساخت برگه های سایت
  6. افزودن امکانات مورد نظر در سایت توسط استفاده از پلاگین های وردپرس

طراحی سایت حرفه ای با استفاده از قالب های وردپرسی آماده

سیستم مدیریت محتوای رایگان وردپرس از سال 2003 تا امروز استفاده شده و براساس تحقیقات انجام شده ۲۵ درصد از کل سایت های اینترنتی، مدیریت آن ها به وسیله سیستم مدیریت محتوای وردپرس انجام می شود. برای نمونه می توان انواع وب سایت معتبر مانند CNN را نام برد. در واقع وردپرس یک سیستم مدیریت رایگان است که معمولا افزونه های آن نیز به صورت رایگان می باشد.

برای راه اندازی سایت آماده و ارزان وردپرسی، طراح باید به وب سایت wordpress مراجعه کرده و آخرین  نسخه این سیستم را دریافت نماید و بعد آن را روی سرور مد نظر آپلود نماید. لازم به ذکر است که وردپرس از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند و جهت تغییر زبان وردپرس از انگلیسی به فارسی تنها لازم است که از وب سایت آن، فایل زبان فارسی را دریافت نمایید. پس از اتمام این مراحل باید قالب وب سایت را داخل وردپرس قرار دهید که این قالب گاهی آماده و برخی اوقات می تواند طراحی شده باشد.

علاوه بر این شما می توانید با استفاده از کد های PHP، قابلیت های متنوع و گوناگونی را به وردپرس اضافه کنید. در غیر این صورت امکانات و  قابلیت های اضافی هر یک پلاگین و افزونه ای جدا می باشند که اگر آن ها را روی وردپرس نصب کنید، قابلیت های مختلف و متنوعی به وب سایت اضافه می گردد. پس از نصب قالب، اکنون سایت شما جهت درج محتوا آماده می باشد. 

بهترین قالب های وردپرسی برای طراحی سایت حرفه ای

بهتر است بدانید که تاثیرگذارترین معیار در طراحی سایت وردپرسی، انتخاب قالب می باشد. زیرا قالب، ظاهر اصلی سایت را مشخص می کند. برای شناخت بهترین قالب وردپرسی باید با کاربردها و ویژگی های آن آشنا شویم. در اینجا به یک لیست از محبوب ‌ترین قالب ‌های وردپرسی اشاره می کنیم:

  • قالب چند منظوره دیوی Divi 
  • قالب چند منظوره آسترا Astra
  • قالب آوادا Avada
  • قالب چند منظوره انفولد Enfold
  • قالب اولترا Ultra
  • قالب اوشن OceanWP
  • قالب هستیا Hestia
  • قالب چند منظوره سالینت Salient
  • قالب فروشگاهی گویا Goya
  • قالب فلت سام Flatsome
  • قالب چند منظوره ژوپیتر Jupiter X
  • قالب سون The 7
  • قالب استادیار Studiare
  • قالب چند منظوره فلاکس Phlox Pro
  • قالب چند منظوره جناح Jannah
  • قالب چند منظوره هاب Hub

چگونه با استفاده از افزونه های وردپرسی سایت حرفه ای بسازیم؟

افزونه یا پلاگین به ابزارهایی می گویند که در راه اندازی  سایت آماده و ارزان وردپرسی استفاده می‌ شوند تا به وسیله آن ها قابلیت های وردپرس بیشتر شده و امکانات سفارشی سایت برای کاربران بیشتر شود. به عنوان مثال می توان گفت اگر وردپرس مانند سیستم عامل گوشی تلفن همراه باشد، افزونه همان اپلیکیشن‌ هایی هستند که بر روی تلفن همراه نصب می‌ شوند. در حال حاضر افزونه‌ های بسیاری برای وردپرس طراحی شدند که در این بخش به کاربردی ترین و ضروری ترین آن ها می پردازیم:

  • افزونه Wordfence Security

 این افزونه از بهترین افزونه‌ های وردپرسی جهت افزایش امنیت سایت بوده و باید در ابتدای کار آن را نصب نمایید.

  • افزونه Yoast Seo

این افزونه کمک می‌ کند تا شما سایت خود را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو، بهینه سازی کنید و سایت خود را به بهترین شکل در دسترس موتورهای جستجو قرار دهید.

  • افزونه UpdraftPlus

 وظیفه این افزونه، پشتیبان ‌گیری از وب ‌سایت شما می باشد.

  • افزونه W3 Total Cache

 از این افزونه جهت افزایش سرعت و بهینه سازی وب سایت استفاده می‌ گردد.

  • افزونه Akismet

 این افزونه از وب سایت شما در برابر هرزنامه و نظرات اسپم محافظت می کند و بسیار مفید است.

  • افزونه WPForms

با کمک این افزونه شما می توانید فرم های ارتباط تعاملی مانند ورود، عضویت، تماس و … را به وب سایت خود اضافه کنید. 

کلیه افزونه‌ های نام برده شده، از نسخه رایگان برخوردارند و شما می توانید به آسانی جهت طراحی سایت حرفه ای خود با وردپرس، این افزونه ها را از مخزن وردپرس در وب سایت خودتان نصب نمایید. 

نکاتی که باید در نظر داشته باشید تا با استفاده از سایت آماده وردپرسی، وب سایت حرفه ای بسازید

طراحی سایت فقط به معنای ظاهری جذاب و زیبا نیست، بلکه طراحی یک سایت در واقع تلاش جهت راحتی هر چه بیشتر و استفاده آسان تر کاربران جهت پیشگیری از سردرگمی آنان در وب سایت است. اگر شما هم تصمیم به خرید سایت آماده و ارزان وردپرسی و ایده های فراوانی درباره طراحی آن دارید، می توانید به آسانی طراحی مورد نظر و هماهنگی را برای سایت کسب و کار خود ایجاد کنید. لازم است برای ساخت وب سایتی حرفه ای با سایت آماده وردپرسی به نکاتی توجه کنید. 

  1. هاستینگ مناسبی پیدا کنید.
  2. از پلاگین ‌های سئو استفاده کنید.
  3. گوگل آنالیتیکس را نصب کنید.
  4. قالب وب ‌سایت خود را با دقت انتخاب کنید.
  5. حجم تصاویر را پایین بیاورید.
  6. به منظور آپدیت های جدید، بروزرسانی کنید.
  7. نظرات دریافتی را مدیریت کنید.
  8. از گواهینامه SSL  استفاده کنید.
  9. دائما از سایت تان بک‌ آپ بگیرید.
  10. یک پلاگین برای امنیت سایت خود نصب کنید.
  11. به محتواهای خود نظم ببخشید.
  12. در طراحی سایت وردپرس محتوای خود را مانند یک حرفه ‌ای منتشر نمایید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *