دسته بندی نشده

سایت وردپرس یا کدنویسی اختصاصی

کدنویسی اختصاصی و وردپرس

در عصر کنونی که بیشتر کسب و کارها با اینترنت ارتباط دارد، بسیاری از افراد تصمیم دارند شرکتی آنلاین راه اندازی کرده و یا قصد توسعه وب سایتی شخصی را دارند. راه اندازی یک وب سایت از دو راه امکان پذیر می باشد. راه اول از طریق وردپرس و راه دوم از طریق کدنویسی اختصاصی است. صاحبان کسب و کار معمولا در ابتدای راه اندازی سایت خود دچار شک و دودلی هستند.

 اگر شما هم این مشکل را دارید می توانید این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله ما به تفاوت سایت وردپرس و کد نویسی اختصاصی و معایب و مزایای آنها می پردازیم.

وردپرس، ساده و محبوب

سیستم های مدیریت محتوا، انواع گوناگونی از اطلاعات دیجیتال مثل تصاویر، متن، فایل صوتی و ویدئو را ایجاد و همچنین ویرایش و منتشر می کنند. با کمک نرم افزار های رایگان این سیستم شما نیازی به کد نویسی نداشته و قادرید بدون حتی یک خط کدنویسی، طیف وسیعی از وب سایت ها را ایجاد کنید. معمولا افرادی که تصمیم به خرید سایت فروشگاهی دارند، وردپرس را انتخاب می کنند. اگر شما هم دنبال محبوب ترین و بهترین سیستم مدیریت محتوا در جهت ساخت سایت هستید، وردپرس گزینه بسیار مناسبی است. 

خرید سایت ارزان

مزایای وردپرس

در این بخش به مزایای سایت وردپرسی میپردازیم

  • انعطاف پذیری

از ویژگی های منحصر به فرد و مهم وردپرس، انعطاف پذیری آن است. در این راستا، وردپرس به کاربران خود این اجازه را می دهد که وب سایت های خود را به هر طریقی که خودشان میخواهند سفارشی کرده و همچنین امکان افزودن ویژگی های جدید را داشته باشند. شما می توانید در وردپرس، افزونه ها، قالب ها و پلاگین های مختلف را کنار هم چیده و سایتی کارآمد و زیبا داشته باشید. 

  • راحتی و سهولت در استفاده

از بهترین ویژگی های وردپرس این است که همه افراد می توانند طریقه استفاده از آن را فقط در چند ساعت آموزش آنلاین فرا بگیرند. همچنین سایت ساخته شده با وردپرس نیز برای طراحی و راه اندازی به کدنویسی و برنامه نویسی نیازی ندارد.  شما می توانید برای شخصی سازی و طراحی و ایجاد سایت خودتان، از قالب های آماده وردپرس نیز بهره بگیرید. البته اگر مایلید وب سایت خود را سفارشی سازی کنید و قابلیت های بیشتری به آن اضافه کنید، با پرداخت هزینه کمی می توانید از یک برنامه نویس کمک بگیرید.

وردپرس، آسانی برای استفاده

  • دارا بودن تم های رایگان

به دلیل دارا بودن تم های متفاوت و جذاب، افراد بسیاری وردپرس را دوست دارند‌ و این مزیت وردپرس را متمایز می کند. شما می توانید با استفاده از نسخه رایگان وردپرس، از تم های گوناگون و زیبای آن در ایجاد سایت خود بهره بگیرید. البته اگر میخواهید وب سایتی با امکانات بهتر و بیشتری بسازید، می توانید با صرف مقداری پول برای افزونه ها و قالب ها این کار را انجام دهید.

  • به روز رسانی منظم و مداوم

بروزرسانی منظم از مهم ترین مزایای وردپرس می باشد و به همین جهت وردپرس به طور مداوم در حال گسترش قابلیت ها و بروز رسانی است تا خواسته های کاربران را برآورده کند. به روزرسانی وردپرس موجب بهبود عملکرد و ارتقا سایت شما خواهد شد و همچنین در صورت وجود مشکل، بعد از بروزرسانی آن مشکل نیز حل می گردد. 

  • نصب آسان

شما برای نصب وردپرس باید به سایت آن مراجعه کرده و با زدن چند کلیک به راحتی سیستم خود را راه اندازی کنید. در نتیجه علاوه بر راه اتدازی سایت شرکتی ارزان ، برای نصب آن هم نیز هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید.

  • قدرتمند در بهینه سازی موتور های جستجو

یکی از اصلی ترین مسائلی که سایت ها باید با آن سازگاری داشته باشند، بهینه شدن برای موتور های جستجو است. زیرا وب سایت ها برای ماندگاری طولانی نیاز به سئو و بهینه سازی دارند تا شانس موفقیت در کسب و کار آنلاین را افزایش دهند. ساختار وردپرس به صورتی است که امکان بهینه سازی مطالب را برای موتور های جستجو، فراهم می کند.

موتور های جست و جو گر

  • سرعت راه اندازی و کارایی بالا

 سرعت بالا در ساختن وب سایت نیز از ویژگی های دیگر سایت های وردپرسی می باشد که می توان گفت از یکی از شاخص ترین تفاوت سایت وردپرس و کدنویسی همین سرعت راه اندازی است. شما طی یک روز قادرید سایت خود را بسازید. در نتیجه می توانید با صرف کم ‌ترین زمان و هزینه، به ساخت سایت وردپرسی خود اقدام کرده و برای کسب و کار استارت بزنید و از کارایی بالایی آن نهایت استفاده و لذت را ببرید.

  • پشتیبانی قوی 

افراد متخصص و تکنسین های بسیاری در حال مدیریت و توسعه قالب ها و سایت های وردپرسی هستند و شما پس از راه اندازی سایت خود، اگر با مشکلی مواجه شدید، می توانید با کمک گرفتن از آن ها مشکل را رفع کنید.

  • باز بودن منبع

منبع باز در یک نرم افزار به کاربران این توانایی را می دهد که کد منبع آن را اصلاح کنند. باز بودن کد منبع در متن امکان اضافه کردن قابلیت و ویژگی ها جدید به وردپرس را برای شما فراهم می کند و باعث پیشرفت و رشد بیشتر در وردپرس می شود. به دلیل این ویژگی  افرادی که تصمیم به خرید سایت فروشگاهی دارند، وردپرس را انتخاب می کنند.

  • قابلیت اشتراک گذاری

برای کاربران قابلیت اشتراک گذاری بسیار اهمیت دارد و وردپرس به این موضوع توجه داشته و امکان اشتراک گذاری فیلم ها، متن ها، صوت های خود را با شبکه های اجتماعی از طریق وب سایت فراهم کرده است.

قابلیت اشتراک گذاری آسان در وردپرس

معایب وردپرس

۱.سرعت بارگذاری پایین

سرعت سایت از مهم ترین جنبه های سنجش سئو می باشد که باید در نظر گرفته شود. با پایین آمدن سرعت بارگذاری سایت، بازدید کنندگان ناراضی می شوند.

۲.مناسب نبودن برای پروژه های تخصصی

قالب های وردپرسی از پیش کد گذاری و آماده شدند و شما در سفارشی سازی سایت بر اساس سلیقه خودتان محدود هستید. شما باید برای اضافه کردن ویژگیهای جدید و تغییرات در طراحی سایت وردپرسی خود از برنامه نویس کمک بگیرید.

۳.مشکلات امنیتی

از جدیدترین معایب وردپرس وجود مشکلات امنیتی است و مدیر سایت باید از نظر امنیتی مراقبت کند. این بحث امنیت تنها مربوط به هسته سایت نبوده و با هر بار نصب افزونه جدید ممکن است آن افزونه باگ هایی که امنیت شما را مختل می کند، داشته باشد.

ضعف‌های امنیتی وردپرس

۴.وجود خطا های متفاوت 

بعضی قالب های وردپرس با افزایش بازدید سایت، با خطا و باگ های زیادی روبه رو می شوند. گاهی هم این خطا ها به دلیل بالا رفتن تعداد فایل ها و مقالات بارگذاری شده به وجود می آید و از مهم ترین تفاوت وردپرس و سایت اختصاصی همین است که در سایت اختصاصی با خطا و باگ مواجه نمی شویم.

۵.پیکربندی سایت بدون سلیقه مخاطب و مالک

به دلیل وجود قالب های آماده در طراحی، این سایت ها شاید با سلیقه مخاطب و مالک آن ها سازگاری نداشته باشد. همچنین به علت دانلودی بودن قالب آن، ممکن است سایت های شرکت ها و سایر مجموعه ها شبیه سایت شما باشد. 

کدنویسی اختصاصی، آزادی در توسعه و هزینه بر

در ساختن این نوع سایت، برنامه نویسان می توانند هر نوع و شکل از سیستم را که مایلند با استفاده از کدنویسی ایجاد کنند. سایت اختصاصی با استفاده از کد نویسی باید از صفر و بر اساس دانش برنامه نویسی شروع به طراحی شود و فقط مسلط بودن شخص برنامه نویس به زبان برنامه نویسی کافی نیست. این شخص باید تخصص هایی زیر را نیز دارا باشد.

  •  طراحی بصری و گرافیکی وب سایت
  •  برنامه نویسی سمت کلاینت و سرور
  •  طراحی بانک اطلاعاتی
  •  تخصص بهینه سازی و سئو 
  •  تخصص روانشناسی رنگ ها

البته تمام این موارد در کنار هزینه و زمان زیاد طراحی سایت مورد نظر می باشد. جنگو و لاراول  دو فریمورک کارآمد و قدرتمند در کدنویسی هستند که برنامه نویسان از آن ها استفاده می کنند.   

خرید سایت ارزان

مزایای کدنویسی سایت

۱.سرعت بالا

سایت هایی که با کمک زبان های برنامه نویسی ساخته می شوند، سرعت بالایی دارند و علت آن است که گروه برنامه نویسی از ابتدا برنامه را با در نظر گرفتن نیاز مشتری طراحی کرده و از نوشتن کد اضافی روی سایت خودداری می کنند. چون در سایت های کدنویسی نیاز به نصب افزونه های پیشرفته نمی باشد، این سایت ها سرعت بالاتری در مقایسه با سایت های وردپرسی دارند.

۲.برخورداری از امنیت بالا

داشتن امنیت بالا از مزایای سایت های برنامه نویسی اختصاصی و سفارشی می باشد. به دلیل از صفر تنظیم شدن یک سیستم، برنامه نویس توانایی دارد از فناوری های به روز در جهت مبارزه با هکرها استفاده کند. در نتیجه امکان هک این وب سایت ها کم است و در مقابل هک شدن و نفوذ ایمن تر هستند. در نتیجه این موضوع مهم ترین قسمت  تفاوت سایت وردپرس و کدنویسی اختصاصی  می باشد.

۳.امکان ارتقاء وب سایت

برای یک برنامه نویس در برنامه نویسی دات نت، افزودن ویژگی ها و اعمال تغییرات در سایت بسیار آسان است، زیرا در ساخت و طراحی سایت با دات نت از اول تا آخر پروژه کد نویسی انجام شده و در این زمینه برنامه نویس آزادی عمل داشته و محدودیتی ندارد.

۴. مطابق خواسته کاربر

هنگام طراحی یک سایت با استفاده از برنامه نویسی تخصصی، از  ابتدا تا انتهای پروژه بر مبنای کسب و کار و همچنین نیاز های مخاطبین توسعه  می یابد. در نتیجه، شما می توانید سایت مورد نظر خود را با همه امکانات و قابلیت های مورد نظرتان داشته باشید.

مزایای سایت کد نویسی اختصاصی

معایب سایت اختصاصی و کدنویسی

۱.هزینه زیاد طراحی سایت

اولین گزینه از معایب طراحی اختصاصی سایت هزینه بالای طراحی آن می باشد. شاید بتوان گفت که این یکی از گزینه های مهم در  تفاوت سایت وردپرس و کدنویسی اختصاصی است. زیرا ساخت سایت اختصاصی، تیمی از برنامه نویسان حرفه ای برای کد نویسی از صفر تا صد نیاز دارد و در نتیجه ساخت این وب سایت هزینه بسیار بالایی را تحمیل می کند.

۲.مدت زمان طولانی ایجاد و طراحی سایت

همان طور که گفته شد، زبان برنامه نویسی دات نت نیازمند به یک تیم برنامه نویسی است که این پروژه را از ابتدا تا انتها برنامه ریزی کند که این کار، مدت زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص میدهد. برای درک این مطلب در نظر بگیرید مثلا در مقایسه سایت وردپرس با لاراول اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که برای چه سایتی کاربرد دارند، اما بعد به دلیل زمان راه اندازی بسیار زیاد لاراول و هزینه زیاد آن، در جواب این سوال که وردپرس بهتر است یا لاراول جواب ما وردپرس باشد. البته شاید دلیل دیگر این جواب، این است که برخلاف این که وردپرس در گذشته فقط یک سیستم بلاگ بود، امروزه با توسعه فراوان و پشتیبانی مناسب، تبدیل به یک CMS قدرتمند شده است.

۳.بهینه سازی ضعیف برای موتور های جستجو

از دیگر از معایب استفاده از برنامه نویسی برای ساخت یک وب سایت، سختی آن سایت در سئو می باشد که مشکلی جدی برای سایت های اختصاصی به حساب می آید. البته تا با داشتن یک تیم سئو قوی و داشتن اطلاعات کافی می توانید هر وب سایتی را با رتبه بالا و عالی در نتایج گوگل قرار دهید. 

کدام نوع سایت برای کسب و کار من بهتر است؟

پس از این که بررسی های شما درباره تفاوت سایت وردپرس و کدنویسی اختصاصی به پایان رسید، وقت آن است که برای راه اندازی سایت خود، تصمیم بگیرید. البته در حقیقت این تصمیم شما به عواملی متعددی مانند بودجه، زمان و مهارت در برنامه نویسی بستگی دارد. معمولا افرادی که تازه تصمیم دارند یک کسب و کار را شروع کنند،‌ وردپرس را انتخاب می کنند. به دلیل این که استفاده و درج محتوا در آن بسیار راحت است و همه افراد در مجموعه می توانند این کار را انجام دهد. البته می توان زمانی که کسب و کار رونق گرفت و تعداد کاربران افزایش پیدا کرد، به  طراحی سایت اختصاصی اقدام کرد.

کاربرد سایت وردپرسی بیشتر در جهت شخصی، شرکت ها و همچنین مناسب کسب و کار فروشگاهی کوچک می باشد. زیرا در کنار کسب درآمد از سایت وردپرسی می توانند با این درآمد برای وب سایت اختصاصی جدید خودشان هزینه کنند و این روشی بسیار مقرون به صرفه است. همچنین آن ها در این فاصله زمانی می توانند با بسیاری از مفاهیم طراحی سایت، درج مطلب و بازاریابی آشنا شوند و سایت اختصاصی را با آگاهی بیشتر ایجاد کنند.

 

سایت فوری؛ مرجع خرید سایت وردپرسی آماده و ارزان

امروزه شرکت ها، فروشگاه ها و اشخاص، قدرت داشتن یک وب سایت حرفه ای را درک کرده و به این سمت هدایت می شوند. شما نیز اگر تصمیم دارید با راه اندازی یک سایت وردپرسی ارزان، به کسب و کارتان رونق دهید، باید تا دیر نشده اقدام کنید و با راه اندازی سایت آماده حرفه ای خریداران در سراسر کشور را به سمت خود هدایت کنید. سایت فوری اهمیت این موضوع را درک کرده و با اقدام به فروش سایت های آماده در موضوعات شرکتی، فروشگاهی، شخصی و خبری به شما در رسیدن به هدف تان کمک می کند. برای خرید سایت ارزان فقط کافیست تا با ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *