مقالات

چرا تولید محتوا برای سایت مهم است؟

چرا تولید محتوا برای سایت مهم است

یکی از چالش‌ های اصلی برای مدیران سایت ها، ارائه محتوای مناسب و اصولی است. به نظر شما چرا تولید محتوا برای سایت مهم است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت، محتوای خوب و بدرد بخور نه تنها باعث جذب مخاطب می شود، بلکه روی سئو سایت نیز تاثیر می گذارد. در واقع صنعت تبلیغات با گسترش اینترنت و شبکه‌ های مجازی، دچار تحول شده است و به همین دلیل روش های جذب مخاطب تا حد زیادی مبتنی بر تولید محتوای اصولی است. در ادامه این مطلب از سایت فوری به بررسی روش های تولید محتوای هدفمند و بهینه می پردازیم.

بهبود سئوی سایت برای موتورهای جستجو

خرید سایت ارزان

منظور از سئوی سایت (Search Engine Optimization) بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو است. مهمترین عامل در بهبود سئوی سایت، تولید محتوای مناسب برای سایت است. اما این سوال پیش می‌ آید که چگونه تولید محتوا هدفمند داشته باشیم؟

موتورهای جستجوی مختلف الگوریتم‌ های متفاوتی دارند که در این میان، گوگل همواره به عنوان اصلی ترین موتور جستجو شناخته می شود. بنابراین برای بهبود سئوی سایت لازم است مجموعه ای از فعالیت هایی که باعث می شود وب سایت شما در موتور جستجوی گوگل بهتر دیده شود را انجام دهید. تولید محتوای هدفمند را می توان کلید اصلی برای بهبود سئوی سایت دانست. از این رو، فرقی ندارد وب سایت شما مربوط به کسب و کار کوچک و استارتاپ باشد یا یک شرکت بزرگ، در هر صورت با ارائه محتوای مفید و هدفمند می توانید کسب و کار خود را در بستر وب سایت و شبکه های اجتماعی گسترش دهید.  

نمونه هایی از وب سایت هایی که سئو را از طریق تولید محتوا بهبود بخشیده اند

سایت های برتر ایرانی که از طریق تولید محتوا پیشرفت کرده اند

سه استراتژی برتر سئو شامل بهینه سازی وب سایت از طریق ارائه محتوا های کاربر پسند، ارسال منظم محتوا و لینک سازی است. وب سایت های معروف و پرطرفدار همواره  از این استراتژی ها برای حفظ جایگاه نخست در موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند. برای درک بهتر اهمیت بهینه سازی سایت از طریق سئو، لازم است با نمونه هایی از وب سایت های مختلف آشنا شوید.

1. وب سایت دیجی کالا

لوگو دیجی کالا

اگر قصد خرید کالایی را داشته باشید، با سرچ عنوان محصول معمولا وب سایت دیجیکالا در فهرست گوگل به عنوان رتبه های اول تا سوم به شما نمایش داده می شود. اما این سوال برای مخاطب پیش می آید که چه استراتژی هایی باعث موفقیت دیجی کالا شده است؟

اصلی ترین دلیل موفقیت این وب سایت، جلب نظر مخاطبان با ارائه قیمت اصلی کالا ها است. این وب سایت از مقالات تخصصی در زمینه محصولات ارائه شده و در حجم بالا استفاده می کند. با وجود امکان درج نظر مخاطبان در مورد محصولات و همچنین ایندکس شدن تمام مطالب این سایت در گوگل، همواره دیجیکالا به عنوان یک وب سایت معتبر شناخته می شود. طبق نظر کارشناسان سئو، اصلی ترین استراتژی های سئوی سایت دیجی کالا شامل تولید محتوای هدفمند و لینک سازی داخلی و خارجی مناسب است.

2. سایت فیلیمو

لوگو فیلیمو

فیلیمو یکی از سایت های محبوب در زمینه تماشای فیلم و سریال ایرانی و خارجی است. این سایت از سال 2012 آغاز به فعالیت کرده و از طریق اکران آنلاین فیلم ها و همچنین فروش اشتراک به درآمد رسیده است. با سرچ عنوان فیلم مورد نظر در گوگل به انگلیسی یا فارسی می توانید سایت فیلیمو را در رتبه اول یا دوم گوگل مشاهده کنید. بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند محبوبیت سایت فیلیمو در گوگل به دلیل تبلیغات گسترده این سایت در شبکه های اجتماعی است اما با نگاه دقیق تر به سئو این سایت می توان دریافت که متا تگ های استفاده شده در این وب سایت و همچنین نحوه طراحی سایت نیز تاثیر زیادی در بهبود سئوی سایت دارند.

توجه داشته باشید که اولین قدم پیش از تولید محتوا، ایجاد سایت است. برای طراحی سایت ارزان از جمله سایت فروشگاهی و شرکتی می توانید به مجموعه سایت فوری مراجعه کنید.

افزایش اعتبار و اعتماد

افزایش اعتماد و اعتبار

برخی افراد تصور می کنند هدف از تولید محتوا فقط ارائه یک سری مطالب در زمینه های مختلف است که باعث بهبود رتبه سایت می شود. در حالی که برای تولید محتوا باید علاوه بر رعایت اصول سئو یک سری نکاتی را رعایت کنیم تا مخاطب از مطالعه محتوا لذت ببرد. در واقع محتوای ارائه شده در هر زمینه ای باید جامع و کامل باشد و همچنین نیاز مخاطب را برطرف کند. جذابیت محتوا در عین سادگی و قابل فهم بودن آن، باعث جذب مخاطب و در نتیجه بهبود رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل می شود.

ارائه محتوای با کیفیت و هدفمند باعث افزایش اعتبار سایت در میان کاربران می شود و به نوعی میان کاربران و سایت مورد نظر اعتماد حاصل می شود. همچنین برای ایجاد اعتبار و اعتماد میان کاربران و سایت لازم است از طریق بخش نظرات و پیشنهادات با کاربران در ارتباط باشید.

نمونه سایت هایی که از طریق تولید محتوا اعتبار و اعتماد ایجاد کرده اند

در زمینه اعتباربخشی به وب سایت و ایجاد اعتماد میان کاربران و وب سایت مورد نظر، می توانیم به وب سایت های معتبر داخلی و خارجی مختلفی اشاره کنیم. به عنوان مثال، سایت هیوا یکی از وب سایت های معتبر در زمینه مشاوره تحصیلی است. اگر در مورد درصدهای قبولی در کنکور و همچنین مشاوره تحصیلی دانشجویی تحقیق کنید، سایت هیوا به عنوان یکی از سایت های معتبر در رتبه های یک تا سه گوگل به شما نمایش داده می شود.

با بررسی سایت هیوا به اهمیت تولید محتوا برای سایت پی می بریم. در سایت هیوا امکان انتخاب رشته کنکور به صورت رایگان وجود دارد. همچنین کاربران می توانند با استفاده از قابلیت های این سایت رتبه کنکور خود را تخمین بزنند. اعتماد و اعتبار این سایت در بین کاربران به دلیل ارائه محتوا های مفید در زمینه رشته های تحصیلی، انتخاب واحد، تخمین رتبه و… است. در حال حاضر رقیب اصلی سایت هیوا، سایت کانون قلم چی است.

ایجاد آگاهی از برند

آگاهی از برند نتیجه تولید محتوای مناسب برای سایت

آگاهی از برند (Brand Awareness) یکی از استراتژی های اصلی برای ارتقاء سایت های فروشگاهی و شرکتی است. آگاهی از برند عبارتست از میزان شناخت مشتریان از برند مورد نظر که باعث افزایش میزان فروش محصولات آن برند می شود. در پاسخ به این سوال که “چرا تولید محتوا برای سایت مهم است؟” می توان گفت، تولید محتوا مطابق با استراتژی های ایجاد آگاهی از برند باعث شناخت بیشتر محصولات و همچنین ماندگاری برند در ذهن مشتریان می شود.

به عنوان مثال، برخی افراد هنگام خرید مایع ظرفشویی از فروشنده درخواست می کنند به آنها “ریکا” بدهد. دلیل این موضوع این است که در گذشته شرکت ریکا در زمینه برند سازی بسیار حرفه ای عمل کرده و این برند در ذهن افراد باقی مانده است. در واقع نام برند به گونه ای در ذهن مخاطب باقی مانده که به عنوان نام یک محصول نیز شناخته می شود. شما میتوانید با خرید سایت فروشگاهی ارزان حرفه خود را آغاز کنید و برند خود را داشته باشید.

تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و تعامل بیشتر با آنها

تبدیل بازدید کنندگان به  مشتریان از طریق تولید محتوای مناسب

یکی از چالش های اصلی برای وب سایت های فروشگاهی، تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان بالقوه است. تولید محتوا نقش کلیدی در جذب مشتری دارد. به عنوان مثال، هنگامی که به یک وب سایت فروشگاهی مراجعه می کنید اگر محتواهای سایت از جمله تصاویر محصول، شرح محصول و ویژگی های محصول به طور کامل ذکر شده باشد تمایل بیشتری نسبت به خرید محصول دارید اما در شرایطی که توضیحات محصول ناقص بوده یا تصاویر با کیفیت از آن در اختیار کاربر قرار نگرفته باشد، بالطبع تمایل مشتری به خرید محصول کاهش پیدا می کند.

اگر می خواهید با استفاده از استراتژی های تولید محتوا بازدیدکنندگان سایت خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید، لازم است ضمن ارائه محتوای با کیفیت و هدفمند، با کاربران سایت تعامل داشته باشید. به عنوان مثال، در بخش فروش محصولات برای درج نظرات و پرسش در مورد محصول یک بخشی را در نظر بگیرید تا مخاطبان بتوانند با شما در ارتباط باشند.

همانطور که در قسمت های قبل گفتیم، سایت دیجی کالا در زمینه فروش کالاهای مختلف یکی از وب سایت های معتبر است. از جمله دلایل موفقیت این سایت تعامل با مشتریان و ارائه محتوای هدفمند در مورد محصولات موجود در وب سایت می باشد.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی اهمیت تولید محتوا برای سایت های مختلف پرداختیم، همچنین نمونه هایی از سایت هایی که از طریق تولید محتوا، اعتماد سازی و همچنین برند سازی توانسته اند مخاطبان زیادی را جذب کنند را معرفی کردیم. شما می توانید برای طراحی سایت شرکتی ارزان و همچنین بهبود سئو سایت های فروشگاهی و شرکتی به وب سایت فوری مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *