مقالات

تکنولوژی های جدید طراحی سایت

تکنولوژی های مورد استفاده در طراحی سایت

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت طراحی سایت، شاهد ابداع روش های جدید و بهینه در سال های اخیر بوده ایم. این تکنولوژی های جدید طراحی سایت که توسط طراحان حرفه ای وب سایت مورد استفاده قرار می گیرند، موجب بهبود عملکرد سیستم وب سایت شما می شوند. به طوری که کاربران با ورود به سایت هایی که با تکنولوژی جدید طراحی شده اند، تجربه کاربری بهتری خواهند داشت؛ بنابراین طبیعی است که احتمال خرید کردن یا استفاده از خدمات سایت توسط کاربران به وفور افزایش پیدا می کند.

چنانچه به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار خود هستید تا فعالیت آن را در فضای اینترنت تا حد امکان گسترش دهید، بهتر است با تکنولوژی های جدید طراحی سایت آشنا شوید. در حال حاضر مجموعه های مطرح و متخصص در زمینه طراحی سایت از این تکنولوژی ها برخوردار هستند. مجموعه طراحی سایت فوری، یکی از بهترین گزینه ها برای بهره مندی از این تکنولوژی ها است. در ادامه این مطلب، قصد داریم انواع مختلفی از تکنولوژی های طراحی سایت را به شما معرفی کنیم تا با آگاهی کامل طراح وب سایت مطلوب را برای خودتان انتخاب کنید.

خرید سایت ارزان

سیستم های مدیریت محتوا

چنانچه تجربه مدیریت یک سایت را داشته باشید، می دانید که وجود یک سیستم مدیریت محتوا تا چه اندازه می تواند موجب تسریع و بهبود عملکرد شما شود. تکنولوژی مورد استفاده در طراحی سایت که به نوعی عمل مدیریت سایت را متحول کرد، می توان به همین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) اشاره کرد. در حال حاضر انواع مختلفی از این سیستم ها وجود دارد و شما می توانید گزینه متناسب با نیاز های خودتان را انتخاب کنید. در ادامه، انواع سی ام اس به شما معرفی شده است:

Drupal

لوگو دروپال

یکی از سیستم های مدیریت محتوای قدیمی موجود در فضای اینترنت، دروپال نام دارد. این پلتفرم اینترنتی از سال 2001 فعالیت خود را در زمینه مدیریت محتوای سایت ها آغاز کرده و به نوعی مدیریت محتوا را برای مدیران سایت تسهیل کرده است. برای این که این سی ام اس را با موارد دیگر مقایسه کنید، باید تجربه استفاده از آن ها را داشته باشید.

WordPress

ویژگی سایت وردپرسی

مشهور ترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای سایت در جهان، وردپرس نامیده شده است. این سیستم مدیریت محتوا تمامی قابلیت ها و امکانات مورد نیاز مدیر سایت را در اختیار او قرار می دهد و عملکرد سایت را به اوج خود می رساند. توجه داشته باشید که وردپرس مدیریت سایت را برای شما بسیار ساده سازی کرده و برای استفاده از آن هیچ نیازی به داشتن تخصص در زمینه برنامه نویسی نخواهید بود.

Joomla

لوگو جوملا

سیستم مدیریت محتوای جوملا، نوع دیگری از سیستم مدیریت محتوا است که محبوبیت نسبتا بالایی در بین طراحان سایت دارد. این سیستم مدیریت محتوا نیز همانند موارد دیگر مدیریت سایت را بسیار ساده تر از حد معمول کرده است.

مزایای استفاده از تکنولوژی های مناسب در طراحی وب سایت

حالا که با تکنولوژی های جدید طراحی سایت آشنا شدید، بهتر است مزایای استفاده از این فناوری ها را نیز بدانید. استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و تسهیل کننده در طراحی وب سایت، این مزایا را برای شما به همراه دارد:

طراحی سایت

افزایش سرعت توسعه وب سایت

ابزار های مختلفی که برای توسعه وب سایت به وجود آمده اند، به دنبال افزایش سرعت انجام این کار هستند؛ چرا که تسریع امور توسعه وب یکی از مهم ترین کار هایی است که مجموعه های فعال در زمینه سایت باید انجام دهند. اگر تمام امور توسعه وب به صورت دستی انجام شود، مدت زمان طراحی بسیار طولانی تر خواهد بود.

بهبود کارایی و سرعت بارگذاری وب سایت

از آنجایی سرعت که بارگذاری وب سایت اهمیت بسیار زیادی در مبحث دیجیتال مارکتینگ دارد، طراح باید از

تکنولوژی های جدید طراحی سایت برای تسریع آن استفاده کند. این کار تا حد قابل توجهی روی درصد تبدیل کاربر به مشتری تاثیر دارد.

افزایش امنیت وب سایت

امنیت، موضوع دیگری است که باید در هنگام طراحی سایت به آن توجه کرد. خوشبختانه زبان های برنامه

نویسی پیشرفته و ابزار های کاربردی در این زمینه، امکان ورود غیر قانونی به داخل سایت را از هکر ها سلب می کنند.

سهولت در مدیریت وب سایت

در نهایت، سهولت مدیریت محتوای وب سایت مزیت دیگری است که استفاده از این فناوری ها به همراه دارد. با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای معرفی شده، کار را برای مدیر سایت خودتان ساده کنید.

تکنولوژی های فرانت اند (front-end)

تکنولوژی فرانت اند

یکی از مهم ترین بخش های طراحی سایت، فرانت اند نام دارد که توسط افرادی متخصص انجام می شود. تکنولوژی های جدید که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرند، موجب شده اند تا کد نویسی فرانت اند پیشرفت چشمگیری داشته باشد. البته برای این که سایت شما از بهترین نوع فرانت اند بهره ببرد، بهتر است با تکنولوژی های جدید فرانت اند سایت آشنا شوید. از جمله زبان هایی که در فرانت اند سایت کاربرد دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

HTML

چنانچه مقداری اطلاعات در زمینه طراحی سایت داشته باشید، می دانید که تکنولوژی HTML از مدت ها قبل برای بهبود فرانت اند تمام سایت ها استفاده می شود. به همین دلیل نمی توان آن را یکی از تکنولوژی های جدید طراحی سایت شمرد. با توجه به این که برخی از تکنولوژی های دیگر فرانت اند امکانات متفاوتی در مقایسه با اچ تی ام ال دارند، شاید بهتر باشد موارد دیگر را نیز بهتر بشناسید. البته مجموعه طراحی سایت فوری قطعا از بهترین تکنولوژی ها برای فرانت اند سایت شما استفاده خواهد کرد و می توانید این تصمیم را با اطمینان به این مجموعه بسپارید.

CSS

تکنولوژی مورد استفاده برای بهبود ویژگی های بصری و زیبا سازی فضای سایت، سی اس اس نام دارد. با توجه به این که زیبایی هر چه بیشتر ظاهر سایت باعث افزایش ضریب موفقیت کسب و کار می شود، بهتر است از قابلیت های CSS در طراحی سایت خود بهره ببرید. البته برای افزایش جذابیت ظاهری سایت با این تکنولوژی، بهتر است خدمات طراحی سایت خود را از افراد و مجموعه متخصص و با تجربه بخواهید. در حال حاضر تقاضا برای طراحی سایت ارزان در سراسر جهان به وفور مشاهده می شود.

Java Script

جاوا اسکریپت، زبان دیگری است که در فرانت اند سایت کاربرد دارد. جاوا اسکریپت که عمدتا در پویا سازی و بهبود تجربه کاربری سایت مورد استفاده قرار می گیرد، قابلیت استفاده از عمده تکنولوژی های جدید طراحی سایت در فرانت اند را در اختیارتان قرار می دهد. در واقع طراح سایت با استفاده از این زبان، امکان فعال سازی انواع قابلیت ها را در سایت فراهم می کند تا ضریب تبدیل کاربر به مشتری را به حداکثر برساند.

حالا که با اصلی ترین زبان های برنامه نویسی فرانت اند آشنا شدید، بهتر است توضیحاتی در مورد تکنولوژی ها و قابلیت های اصلی فرانت اند برایتان شرح داده شود. برخی از جدید ترین و بهترین تکنولوژی های فرانت اند در زیر به شما معرفی شده اند:

BootStrap

اولین تکنولوژی کاربردی در فرانت اند سایت، یک فریم ورک CSS متن باز است و Bootstrap نام دارد. این تکنولوژی به دلیل قابلیت هایی که برای فضای صفحات وب به ارمغان می آورد، عمدتا در طراحی فرانت اند سایت و اپلیکیشن ها استفاده می شود. البته نمی توان این تکنولوژی را جزو تکنولوژی های جدید طراحی سایت دانست؛ چرا که این فناوری در سال 2011 ابداع شده و از همان ابتدا مورد توجه طراحان سایت قرار گرفته است.

Vue.js

یک نوع دیگر فریم ورک javascript که می تواند وب سایت شما را در یک چهارچوب بسیار قدرتمند و منظم قرار دهد، Vue.js نام دارد. این تکنولوژی به دلیل انواع قابلیت هایی که در فرانت اند سایت به همراه دارد، در بین طراحان سایت بسیار محبوب است؛ به حدی که می توان گفت افراد با استفاده از این تکنولوژی، فرانت اند سایت خود را توسعه می دهند. جالب است بدانید که این فناوری بسیار سبک بوده و افراد می توانند آن را در تمامی سایت ها به کار بگیرند.

Flutter

آخرین تکنولوژی مورد استفاده در فرانت اند سایت که می خواهیم به شما معرفی کنیم، فلاتر نام دارد. طراحان سایت از این تکنولوژی برای توسعه نرم افزار UI استفاده می کنند تا کاربران در حین استفاده از امکانات وب سایت، به هیچ مشکلی بر نخورند. تکنولوژی فلاتر انواع مختلفی از ویجت های آماده و سفارشی را در اختیار کد نویس سایت قرار می دهد تا با تمام امکانات کاربردی به توسعه نرم افزار UI بپردازند.

 تکنولوژی های بک اند (back-end)

تکنولوژی های بک اند

حالا که با زبان ها و تکنولوژی های فرانت اند سایت آشنا شدید، نوبت به معرفی تکنولوژی های بک اند سایت می رسد. از آن جایی که تکنولوژی های بک اند سایت مستقیما روی ویژگی های فنی وب سایت تاثیر دارند، توصیه می کنیم از تکنولوژی های جدید طراحی سایت در بخش بک اند اطلاع پیدا کنید. استفاده از این فناوری ها موجب بهبود عملکرد وب سایت در طول فعالیت می شود. برای این که به بهترین شکل با تکنولوژی های بک اند آشنا شوید، زبان های برنامه نویسی بک اند را به شما معرفی می کنیم:

PHP

یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی بک اند وب سایت، پی اچ پی نام دارد. این زبان برنامه نویسی نیازمند تخصص و تجربه بسیار بالا در زمینه طراحی سایت است و امکان بهبود عملکرد سرور و سایت را به طراح می دهد. فریم ورک های زبان PHP عملکرد بی نظیری در مستحکم سازی چارچوب وب سایت دارند.

Python

نام زبان برنامه نویسی محبوب دیگری که در بخش بک اند وب سایت ها کاربرد دارد، پایتون است. فریم ورک های این زبان برنامه نویسی همه منظوره هستند و می توان با استفاده از تکنولوژی های جدید طراحی سایت که این زبان برنامه نویسی به ارمغان آورده، چارچوب بک اند سایت را تقویت کرد.

Ruby

آخرین مورد از زبان های برنامه نویسی بک اند وب سایت، روبی نام دارد. طراحان سایت می توانند با استفاده از این زبان برنامه نویسی، به توسعه وب سایت اقدام کنند. این زبان عمدتا از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و عملکرد بی نظیری در سایت ها دارد.

در صورتی که به دنبال طراحی سایت شرکتی ارزان هستید، توجه داشته باشید که وب سایت شما از بهترین تکنولوژی ها برخوردار باشد. برخی از کاربردی ترین تکنولوژی های بک اند به شرح زیر هستند:

Node.js

تکنولوژی هایی که به زبان جاوا اسکریپت هستند، عمدتا تاثیر قابل توجهی در عملکرد سایت دارند. فناوری Node.js نوعی فریم ورک مختص توسعه بخش سرور است که عملکرد سایت را در تمام زمینه ها بهبود می بخشد. به طور مثال سایتی که از تکنولوژی نود جی اس بهره مند باشد، مشکلات کمتری در بخش بک اند و حتی فرانت اند خواهد داشت؛ چرا که فریم ورک نود جی اس به خودی خود مستقیما روی عملکرد سرور تاثیر می گذارد.

Laravel

یکی دیگر از تکنولوژی های جدید طراحی سایت که در بک اند کاربرد دارد، لاراول نامیده می شود. این تکنولوژی به زبان پی اچ پی است و به عنوان یکی از محبوب ترین فریم ورک ها در بک اند شناخته می شود. در واقع تکنولوژی لاراول موجب افزایش سرعت انتقال داده شده و عملکرد آنالیز کننده دیتا را بهبود می بخشد.

Ruby On Rails

همان طور که می توان از نام این فریم ورک متوجه شد، بر اساس زبان برنامه نویسی روبی است. این فریم ورک سرعت بسیار بالایی دارد و یک ابزار بی نظیر برای توسعه وب در نواحی مورد نظر شمرده می شود.

سایت فوری؛ مرجع فروش و طراحی سایت های فوری و ارزان

در مطلب فوق، شما را با انواع تکنولوژی های به روز طراحی سایت آشنا کردیم تا در صورت تمایل به فعالیت در فضای اینترنتی، از این فناوری ها بهره مند شوید. در صورتی که به دنبال خرید سایت فروشگاهی ارزان هستید و یا می خواهید یک سایت شرکتی پیشرفته داشته باشید، می توانید خدمات مورد نیاز خود را از مجموعه فوری بخواهید. سایت فوری، بهترین خدمات را در زمینه طراحی سایت به شما ارائه خواهد داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *