مقالات

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا جوملا

وردپرس بهتر است یا وردپرس

اگر قصد دارید که یک وب سایت برای کسب و کار خود راه‌اندازی کنید، باید به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای ایمن، قدرتمند و سریع باشید تا به شما در گسترش، مدیریت و ذخیره محتوا و همچنین تعامل بیشتر با کاربر کمک کند!

امروزه دو سامانه مدیریت محتوا، وردپرس و جوملا از محبوب‌ترین‌ نمونه‌های این سیستم‌ها شناخته می‌شوند که توانسته‌اند مزایای بسیاری را برای کاربران و توسعه‌دهندگان خود فراهم آورند. البته این که کدام یک از این دو پلتفرم می‌تواند برای شما بهتر باشد، بستگی به نیازهای شما دارد!

چرا که هرچه سیستم هماهنگی بیشتری برای شما به وجود آورد، می‌تواند شانس ایجاد یک وب سایت موفق را بالا ببرد. برای همین می‌توانید با بررسی و مقایسه وردپرس و جوملا، بهترین ابزار را برای تکمیل وب سایت خود فراهم کنید و بهترین عملکرد را داشته باشید.

مقایسه جوملا و وردپرس

مقایسه وردپرس و جوملا برای طراحی سایت

با اینکه امروزه وردپرس یکی از شناخته‌شده‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا به شمار می‌رود؛ اما در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود که توانست با امکانات خوبی که در اختیار وبلاگ‌نویسان قرار می‌دهد، برای طراحی سایت ارزان نیز مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه وردپرس توانسته است که تاکنون بیش از 40 درصد وب سایت‌های جهان را در اختیار داشته باشد.

در مقابل وردپرس، جوملا با هدف طراحی سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد وب سایت‌های پورتال با ویژگی‌هایی همچون فرم‌های ورود به سیستم و عضویت طراحی شده بود و توانست در این زمینه نیز به خوبی خود را نشان دهد. تا جایی که می‌توان گفت امروزه بیشتر از 4 میلیون وب سایت با رتبه‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

حال با توجه به کاربرد و محبوبیت این دو پلتفرم با مقایسه وردپرس و جوملا در زمینه‌های مختلف، به این موضوع می‌پردازیم که کدام یک می‌تواند مسیر پیچ‌وخم راه‌اندازی وب سایت شما را هموارتر کند و عملکردی مناسب نشان دهد.

سهولت در استفاده

وقتی زمان استفاده و کار کردن با پلتفرم می‌رسد، بسیار مهم است که افراد مبتدی نیز بتوانند با آن به راحتی کار کنند! با اینکه جوملا از بهترین سرویس‌ها، دامنه و کتابخانه‌های بزرگ برخوردار است، اما شیب یادگیری تندتری دارد. در حالی که وردپرس را می‌توان تنها با یک کلیک در برنامه‌های میزبان نصب کرد و از تمامی افزونه‌های نصب شده آن بهره برد.

همچنین وردپرس با داشتن کنترل پنلی مبتدی‌پسند، به افرادی که دانش فنی محدودی دارد، این امکان را می‌دهد تا از طریق داشبورد مدیریت حرکت کرده و وب سایت خود را به راحتی مدیریت کنند.

تنظیم و مدیریت محتوا

قابلیت اشتراک گذاری آسان در وردپرس

از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید در سیستم مدیریت محتوا مورد توجه قرار بگیرد؛ نحوه استفاده از آنها است. مقایسه وردپرس و جوملا در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای مدیریت محتوای وب سایت و دسترسی کاربران داشته باشید. از آنجایی که وردپرس در ابتدا برای وبلاگ‌نویسی طراحی شده است، می‌تواند حجم زیادی از محتواها و فایل‌های رسانه‌ای را مدیریت کند. همچنین با ارائه دادن صفحات ایستا و پویا، به شما کمک می‌کند تا از طبقه‌بندی وردپرس برای گروه‌بندی پست و محتواهای خود استفاده کنید.

جوملا در مقابل وردپرس، تنها سه نوع صفحه دارد که محتوای سایت را بخش‌بندی می‌کنند. برای همین قبل از ایجاد پست، نیاز است که یک دسته ایجاد کرده و با ویرایشگرهای مختلف، قالب‌ها را تغییر دهید. ازآن‌رو مدیریت محتوا با آن کمی پیچیده و زمان‌بر خواهد بود.

به همین علت اگر به دنبال این هستید که طراحی سایت با وردپرس سریع‌تر است یا جوملا؛ از اهمیت نحوه استفاده از این پلتفرم‌ها و مدیریت محتوا غافل شوید.

خرید سایت ارزان

طراحی ظاهر و عملکرد

اینکه قالب و افزونه‌های ارائه شده توسط وردپرس و جوملا می‌توانند چه ویژگی‌هایی از نظر دسترسی و کارایی در اختیار ما قرار دهند؛ باید موردتوجه قرار بگیرد. به عنوان مثال وردپرس بیش از 58000 افزونه رایگان و پولی ارائه می‌دهد که برای طراحی و ایجاد یک سایت فروشگاهی ارزان مناسب هستند. تمامی این افزونه‌ها می‌توانند باعث سفارشی‌سازی وب سایت، بهبود امنیت و عملکرد تجزیه‌وتحلیل آن شوند.

جوملا نیز با داشتن 8000 افزونه در فهرست خود، توابع اضافی دیگری نیز ارائه می‌دهد که می‌توانید به راحتی وب سایت خود را طراحی کنید. بااین‌حال در مقایسه وردپرس و جوملا، مراحل نصب افزونه‌های جوملا نیازمند طی کردن مراحل بیشتری در مقابل وردپرس است.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی سئو برای بهبود رتبه سایت در موتور های جستجو

برای اینکه وب سایت شما از ترافیک مناسبی برخوردار شود و بتواند بازدید مطلوبی به دست آورد، باید در بالاترین رتبه در صفحات نتایج جستجو قرار گیرد. این کار تا حد زیادی به سئوی یک وب سایت بستگی دارد. برای همین سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما باید به بهبود سئو نیز کمک کند.

به عنوان مثال وردپرس با داشتن ویژگی‌های مختلف سئو مانند تگ‌ها، لینک‌های کمکی و اکثر تم‌ها، بخش‌های متفاوتی را برای سازنده صفحه ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها نسبت به جوملا به راحتی قابل دسترس هستند. چرا که در جوملا بهینه‌سازی سایت به دانش فنی زیادی نیاز دارد و زمان بیشتری برای درک ابزار و چیدمان آن می‌برد.

پشتیبانی رسمی

یکی از حیاتی‌ترین عوامل در تعیین یک سیستم مدیریت محتوای عالی، پشتیبانی رسمی است که در آن هر پلتفرم از کاربران و میزان دسترسی آنها به کانال‌های موردنظر پشتیبانی می‌کند. در مقایسه وردپرس و جوملا دیده می‌شود که هر دو از انجمن‌های فعال متعدی برخوردار هستند و آموزش‌های جامعی ارائه می‌دهند. با این حال از آنجایی که وردپرس متخصصان بیشتری نسبت به جوملا دارد، می‌تواند فعالیت‌های بیشتری را برعهده بگیرد. به طوری که با خرید سایت شرکتی ارزان با وردپرس نیز می‌توانید از اغلب پشتیبانی‌های آن بهره‌مند شوید.

امنیت

از مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام ایجاد و راه‌اندازی وب سایت خود باید به آن توجه داشته باشید، امنیت آن است به طوری که به راحتی هک نشود و بتواند از اطلاعات شما و کاربرانتان محافظت کند. امروزه تمامی وب سایت‌هایی که بر روی وردپرس‌ نسخه 3.7 و بالاتر اجرا می‌شوند، می‌توانند بروزرسانی‌های امنیتی را به صورت خودکار دریافت کنند. البته اقدامات امنیتی اضافی از طریق افزونه‌ها برای شما قابل دسترس خواهد بود.

البته در مقایسه وردپرس با جوملا باید به این نکته اشاره کرد که جوملا از محبوبیت‌ کمتری از وردپرس برخوردار است؛ برای همین کمتر توسط رقیبان خود مورد حمله قرار می‌گیرد. بااین‌حال این پلتفرم به ابزارهایی برای امنیت داخلی همچون احراز هویت دو مرحله‌ای مجهز است.

تجارت الکترونیک

بهترین نوع فروش محصول آنلاین خرید سایت آماده برای کاهش هزینه ها است

اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت فروشگاهی یا شرکتی با قابلیت پرداخت آنلاین و درگاه‌های اینترنتی هستید؛ باید عملکرد پلتفرم انتخابی خود را در تجارت الکترونیک و پشتیبانی از آن را بررسی کنید. وردپرس با ارائه تعداد زیادی افزونه تجارت الکترونیک به صورت رایگان، یک انتخاب فوق‌العاده به شمار می‌رود که از انواع پرداخت‌های محلی و بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

همچنین جوملا نیز با داشتن افزونه‌های رایگان و ممتاز، قابلیت تجارت الکترونیک را برای شما فراهم می‌آورد. با کمک این پلتفرم می‌توانید صفحه سبد خرید را ایجاد کنید، به مدیریت تراکنش‌ها بپردازید و پرداخت‌های خود را از طریق بیش از 60 درگاه پرداخت اینترنتی انجام دهید.

سفارش سازی و توسعه وردپرس راحت تر است یا جوملا؟

سفارشی سازی و توسعه سایت

از آنجایی که سفارش‌سازی و توسعه یک وب سایت، به منحصربه‌فرد بودن آن کمک می‌کند؛ باید سیستم مدیریت محتوای انتخابی بتواند با گذشت زمان نیز نیازهای سایت را برطرف کند و آن را در مسیر رشد قرار دهد. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های متنوع وردپرس، صفحاتی قدرتمند ایجاد کنید. البته جوملا نیز از در این زمینه افزونه‌های زیادی دارد؛ اما در مقایسه وردپرس و جوملا، کار با افزونه‌های وردپرس راحت‌تر خواهد بود.

سئو و امنیت در کدام بهتر است؟

بحث امنیت یک وب سایت آنقدر اهمیت دارد که نباید آن را دست کم بگیرید. برای اینکه بدانید امنیت سایت خود را با وردپرس می‌توانید بهتر تامین کنید یا جوملا؛ باید گفت که هر دو پلتفرم از ابزارهای ممتاز برای امنیت وب سایت برخوردار هستند؛ اما تعداد زیاد افزونه‌های امنیتی در وردپرس باعث می‌شود که شانس موفقیت حملات سایبری آن کاهش یابد. استفاده از این عملکردها بسیار راحت است و شما می‌توانید در ابتدا از آموزش آنلاین یا یک متخصص کمک بگیرید.

همچنین افزونه‌های هر دو پلتفرم جوملا و وردپرس، در راستای بهبود سئو سایت طراحی شده‌اند و با به جبران ویژگی‌های از دست رفته می‌پردازند.

برای طراحی سایت وردپرس را انتخاب کنیم یا جوملا؟

به طور کلی وردپرس و جوملا هردو از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای مدیریت محتوای وب‌ سایت‌ها به شمار می‌روند که با داشتن مزایا و معایب خود، مورد توجه بسیاری از متخصصین طراحی سایت قرار گرفته‌اند. در مقایسه وردپرس و جوملا از نظر، قابلیت استفاده، آسانی، عملکرد، امنیت، سئو، پشتیبانی رسمی و تجارت الکترونیک، وردپرس با داشتن افزونه‌های متنوع و راحت برتری بیشتری نسبت به جوملا از خود نشان می‌دهد.

همچنین یکی دیگر از عواملی که در انتخاب این دو پلتفرم موثر خواهد بود؛ قیمت آنها است. بدین صورت که کدام ارزان قیمت تر است وردپرس یا جوملا؟ در اینجا باید گفت وردپرس در کنار ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد؛ اما از جایی که به عنوان یک برنامه وبلاگ‌نویسی طراحی شده بود، بسیار ارزان‌تر از جوملا خواهد بود و برای همین طرفداران زیادی دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *