مقالات

راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

راه های افزایش فروش فزوشگاه آنلاین

مزایای خرید اینترنتی باعث شده که مشتریان فروشگاه‌های آنلاین در سال‌های اخیر چندین برابر شوند. افزایش استقبال از فروشگاه‌های آنلاین یک فرصت بسیار خوب پیش روی کسب و کارهای مختلف گذاشته است که در صورت استفاده از آن می‌توانند فروش خود را چندین برابر کنند. فرقی نمی‌کند که صاحب یک کسب و کار نوپا و تازه تأسیس هستید و یا یک برند با سابقه را مدیریت را می‌کنید زیرا در هر صورت نباید فرصت حضور در فضای مجازی و استفاده از راه‌های افزایش فروش آنلاین برای کسب سود بیشتر را از دست بدهید.

جذب مشتری از شهرها و کشورهای مختلف، کاهش هزینه‌های سربار و امکان ارائه خدمات بیشتر به مشتریان از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد فروشگاه‌های آنلاین هستند. البته که راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی شما را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو خواهد کرد. برای مثال راه‌اندازی سایت فروشگاهی، مدیریت سفارش‌های مشتریان، تأمین کالا، هزینه‌های تبلیغات در فضای مجازی و تولید محتوا بخشی از چالش‌هایی هستند که برای افزایش فروش اینترنتی با آن‌ها مواجه خواهید شد و باید راهی برای حل آن‌ها پیدا کنید.

ترفند های افزایش فروش انلاین شاپ

ما در این مطلب قصد داریم به طور مفصل درباره راهکارهایی که می‌تواند به شما در افزایش میزان فروش آنلاین محصولات یا خدماتتان کمک کند صحبت کنیم و به بررسی نکات مهمی در این زمینه بپردازیم؛ پس همراهمان بمانید.

طراحی و بهینه‌سازی وب‌سایت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند به شما در افزایش میزان فروش آنلاین کمک کند، توجه به طراحی و بهینه‌سازی سایت است. فراموش نکنید که کاربران در هنگام مواجه با سایت شما تصمیمی می‌گیرند که آيا می‌خواهند از شما خرید کنند یا خیر؟ داشتن یک سایت حرفه‌ای که از نظر ظاهری بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند اهمیت زیادی دارد. البته نباید فراموش کنید که کارایی سایت، استفاده نکردن از مراحل طولانی برای ثبت سفارش محصول و کاربرپسند بودن سایت نیز از دیگر مواردی هستند که می‌توانند سایت شما را حرفه‌ای و قابل اطمینان نشان دهند.

اگر هنوز وب‌سایتی برای فروش آنلاین راه‌اندازی نکرده‌اید و قصد خرید سایت ارزان را دارید؛ بهتر است در هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت وسواس به خرج دهید تا در آینده از فروشگاه اینترنتی خود رضایت کامل داشته باشید. اگر هم یک فروشگاه آنلاین دارید و نتوانسته‌اید به نتیجه دلخواهتان برسید؛ وقت آن رسیده است که به فکر بهینه‌سازی و ارتقای سایتتان باشید.

خرید سایت ارزان

نکات مهم درباره بهبود طراحی و بهینه‌سازی سایت

شاید برای شما هم این سؤال به وجود آمده باشد که منظور از بهینه‌سازی سایت و کیفیت طراحی سایت فروشگاهی چیست؟ یک سایت فروشگاهی خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد؛ در غیر این صورت نیاز به بازنگری در طراحی سایت وجود دارد:

  • سرعت بالا
  • اتصال به درگاه‌های پرداخت آنلاین
  • امکان گزارش‌گیری‌های متعدد
  • دسته‌بندی درست و اصولی
  • امنیت بالا
  • سازگاری با مرورگرهای مختلف
  • تجربه کاربری خوب
  • اتصال به سامانه حمل و نقل
  • اتصال به سیستم حسابداری

بهینه سازی سئو برای بهبود رتبه سایت در موتور های جستجو

توجه به بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) می‌تواند به شما در موارد زیر کمک کند:

  • افزایش تعداد بازدیدها از سایت
  • بالا رفتن میزان فروش آنلاین
  • کاهش هزینه‌های تبلیغات
  • افزایش آگاهی از برند
  • پیشی گرفتن از کسب و کارهای رقیب

برخی از سایت‌های فروشگاهی مانند دیجی کالا، روژا، دایان شاپ و کالا تیک توانسته‌اند با طراحی سایت مناسب و برنامه‌ریزی در جهت بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوگر به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند. اگر بودجه محدودی برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی دارید و می‌خواهید در کمترین زمان ممکن یک سایت کامل و استاندارد برای کسب و کارتان داشته باشید؛ سایت فوری می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید سایت فروشگاهی باشد. کافیست با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید!

شبکه های اجتماعی راهی پرسود برای افزایش فروش آنلاین

یکی از بهترین راه‌های افزایش فروش آنلاین، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است. شما از این طریق می‌توانید به راحتی فروشتان را چندین برابر کنید؛ پس حتماً زمان و هزینه کافی برای تولید محتوای جذاب و انجام تبلیغات در فضای مجازی اختصاص دهید. این روزها شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، ‌توئيتر و فیس‌بوک به ابزارهای قدرتمندی در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده‌اند.

 شما از طریق این رسانه‌ها می‌توانید با میلیون‌ها کاربر در جاهای مختلف دنیا ارتباط بگیرید و محصولات یا خدماتتان را به آن‌ها معرفی کنید. همچنین ترفندهای مختلفی برای تشویق دنبال‌کنندگان صفحات اجتماعی به خرید بیشتر وجود دارد. برای مثال یکی از کمپین‌های موفقی که توسط بسیاری از کسب و کارها انجام شده و توانسته نتیجه خوبی برای آن‌ها رقم بزند، به اشتراک گذاشتن کد تخفیف با فالوورهایشان بوده است.

همچنین نمونه‌های زیادی از کمپین‌های تبلیغاتی موفق در شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد. برای مثال برند لوازم خانگی Wayfair در اینستاگرام از دنبال‌کنندگانش خواست که از چیدمان خانه‌های خود با وسایل این برند عکس بگیرند و آن را با هشتگ خاصی به اشتراک بگذارند. سپس پیج این برند با بازنشر عکس‌های ارسالی و به اشتراک گذاشتن لینک خرید محصولاتش توانست میزان فروش آنلاین خود را افزایش دهند. در واقع این برند از ترفند تائید مصرف‌کنندگان استفاده کرد. کاربران اینستاگرام با مشاهده عکس‌های واقعی از مصرف‌کنندگان به خرید محصولات این برند ترغیب شدند و بخش قابل‌توجهی از آن‌ها خریدشان را قطعی کردند.

تدوین کمپین‌های تبلیغاتی و تخفیفات مناسبتی

کمپین های آنلاین افزایش فروش

شبکه‌های اجتماعی فاصله شما تا مخاطبانتان را به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهند. برای مثال کاربران شبکه‌های اجتماعی از طریق کامنت گذاشتن می‌توانند به طور مستقیم نظرات و پیشنهاداتشان را با شما در میان بگذارند یا برندتان را به دوستانشان معرفی کنند. قدرت شبکه‌های اجتماعی باعث شده که بسیاری از برندهای معروف دنیا نیز با برنامه و استراتژی مشخصی وارد شبکه‌های اجتماعی شوند و از این راه اعتبار برند خود را به رخ رقبایشان بکشند.

 علاوه بر این، جذب مشتریان جدید و افزایش فروش را هم می‌توان هدف همه کسب و کارهایی دانست که در شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی دارند. اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و یا انتشار کدهای تخفیف می‌تواند توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به برند شما جلب کند. این روزها بسیاری از کسب و کارها تلاش می‌کنندتا  با ارائه برخی کدهای تخفیف محدود در قالب استوری یا پست‌های موقت، اینگیجمنت پیج کاریشان را بالا ببرند تا شانس خود برای حضور در اکسپلورر و دیده شدن در آن افزایش دهند.

 تبلیغات در این فضا نیاز به دانش و تجربه بالایی در خصوص شناخت کاربران شبکه‌های اجتماعی و روش‌های مؤثر تبلیغاتی دارد. با این حال رعایت برخی نکات می‌تواند سرنخ‌های خوبی از نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به شما بدهد.

نکات مهم درباره نحوه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز مانند هر روش تبلیغاتی دیگری هزینه‌بر است به همین دلیل برای اینکه بتوانید از تبلیغات در این فضا بیشترین بهره را ببرید؛ بهتر است نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

  • هدفتان از انجام تبلیغات را به طور واضح مشخص کنید. برای مثال هدفتان آگاهی از برند است یا قصد فروش یک محصول خاص را دارید.
  • خلاقیت و نوآوری در ساختار تبلیغات را فراموش نکنید.
  • از اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاریتان برای بازنشر تبلیغات کمک بگیرید.
  • احتمال وایرال شدن ویدئوهای تبلیغاتی بیشتر است پس یک ویدئو تبلیغاتی خلاقانه بسازید.
  • بهترین زمان را برای انجام تبلیغات انتخاب کنید.
  • همیشه پس از برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی نتایج را با دقت ارزیابی کنید.

هر ساله کمپین‌های تبلیغاتی موفقی در سطح شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود. برخی از آن‌ها با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی خلاقانه به سرعت وایرال می‌شوند و نتایج بسیار خوبی را نیز برای کسب و کارها به بار می‌آورند. کمپین Shot on iPhone یکی از کمپین‌های تبلیغاتی موفق در سال‌های اخیر است. در این کمپین از افراد خواسته شد که عکس‌هایشان را با ذکر مدل گوشی آیفون در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و از هشتگ  Shot on iPhone استفاده کنند. این کمپین که هم‌زمان با سال نوی میلادی برگزار شد توانست مورد توجه بخش زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد.

پشتیبانی فروش و خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش فروشگاه انلاین

خدمات پس از فروش یک مزیت رقابتی بزرگ برای فروشگاه‌های آنلاین است. پاسخگویی سریع، امکان مرجوع کردن کالا و پشتیبانی بیست‌وچهارساعته می‌تواند نقش مهمی در افزایش میزان رضایت مشتریان فروشگاه‌های آنلاین داشته باشد. علاوه بر این خدمات پس از فروش می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت و اصالت کالا باشد. مشتریان با دریافت این خدمات متوجه ارزش برند شما خواهند شد و احتمال اینکه به مشتریان وفادار کسب و کارتان تبدیل شوند، افزایش می‌یابد. شما از طریق خدمات پس از فروش می‌توانید در بلندمدت در‌آمد بیشتری به دست بیاورید. در واقع این خدمات باعث استحکام پیوند میان مشتریان و کسب و کارتان خواهند شد.

بسیاری از برندهای معتبر دنیا با در نظر گرفتن خدمات پس از فروش مانند مرجوعی بی‌قید و شرط کالا توانسته‌اند محبوبیت زیادی به دست بیاورند. به عنوان مثال شرکت آمازون به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در سراسر دنیا با ارائه خدمات پس از فروش بی‌عیب و نقص مانند مرجوعی و تعویض رایگان شهرت زیادی در دنیا پیدا کرده است.

سایت فوری خرید سایت ارزان و سریع

استفاده از راه‌های افزایش فروش آنلاین بدون داشتن یک سایت قدرتمند و حرفه‌ای امکان‌پذیر نیست. شرکت سایت فوری به عنوان یکی از سایت‌های مرجع برای خرید سایت شرکتی و فروشگاهی، بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند در مدت زمان کوتاهی با بودجه محدود یک سایت کامل و استاندارد داشته باشند. شما می‌توانید صدها نمونه موفق طراحی سایت فروشگاهی را در وب‌سایت ما مشاهده کنید. طراحی سایت‌های فروشگاهی با قیمت ارزان تخصص ماست.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *