مقالات

تفاوت سئو و گوگل ادز

تفاوت سئو و گوگل ادز

تفاوت سئو و گوگل ادز چیست؟ به طور میانگین سئو یک سایت می تواند از یک ماه تا شش ماه ادامه داشته باشد تا نتایج مورد انتظار در بازدید سایت کسب گردد. متغیرهای زیادی در تعیین زمان سئو سایت دخیل هستند، از جمله قدرت سایت، بودجه، میزان رقابت و روش های بهینه سازی بکار گرفته شده. از طرفی دیگر در گوگل ادز پس از شارژ حساب خود و پرداخت مبلغ هر کلیک ترافیک خواهید. 

در این مقاله سعی کردیم با اشاره به نکات منفی و مثبت و بررسی تفاوت سئو و گوگل ادز در انتخاب صحیح به شما کمک کنیم. با سایت فوری همراه باشید.

مقایسه گوگل ادز و سئو

این سوال که سئو بهتر است یا گوگل ادز؟ یک سوال کلیشه ای و غلط است و بیشتر توسط افرادی پرسیده می شود که به تازگی با دنیای بازاریابی دیجیتال آشنا شده اند. سئو و گوگل ادز مهمترین ابزارهای کمپین های بازاریابی دیجیتال هستند. آنها باهم شباهت ها و تفاوت هایی دارند و بسته به اهداف بازاریابی تان، می توانید آنها را با هم یا به صورت جداگانه مورد استفاده قرار دهید. جهت مشاوره و خرید سایت میتوانید به سایت فوری مراجعه کنید.

سئو یا گوگل ادوردز؟

برای اینکه به طور کامل با تفاوت سئو و گوگل ادز آشنا شویم لازم است تا در ابتدا به طور کامل با معنا و مفهوم سئو و ادز آشنا بشیم:

 

سئو یا گوگل ادوردز؟

سئو یا گوگل ادوردز؟

سئو (SEO):

سئو به مجموعه روش‌هایی گفته می‌شود که برای بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو انجام می‌شود. هدف اصلی سئو، بهبود رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو است، تا کاربران بتوانند به راحتی به وب سایت دسترسی پیدا کنند. برای این منظور، سئو شامل اصلاحات در ساختار و محتوای وب سایت، مدیریت کلمات کلیدی، رعایت قوانین و استانداردهای جستجوگرها، بهینه‌سازی سرعت بارگیری ودیگر عوامل مرتبط با بهینه‌سازی وب سایت است. در واقع، سئو تلاش می‌کند تا وب سایت را به گونه‌ای بهینه کند که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را شناسایی کنند و به کاربران معرفی کنند.

گوگل ادز (Google Ads):

گوگل ادز یا تبلیغات گوگل، یکی از روش‌های تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل ارائه می‌شود. با استفاده از گوگل ادز، کاربران می‌توانند تبلیغات خود را در صفحات جستجوی گوگل، شبکه تبلیغاتی گوگل، وب سایت‌های مختلف و دیگر بخش‌های تبلیغاتی گوگل نمایش دهند. این روش به کاربران اجازه می‌دهد تا برای جذب ترافیک و فروش، از تبلیغات پرداختی در گوگل استفاده کنند. در واقع، گوگل ادز بر اساس سیستم پرداخت در کلیک (PPC) است که برای نمایش تبلیغات، هزینه پرداخت می‌کنید. این بدان معنی است که شما برای هر کلیک بر روی تبلیغات خود در گوگل، هزینه می‌پردازید.

سئو چیست؟

سئو به صورت خلاصه به معنای بهینه سازی سایت برای نتایج موتور جستجو است. سئو به مجموعه عملیاتی گفته میشود که روی طراحی سایت و محتوا اعمال می‌شود تا آن را جز نتایج اول قرار داده و میزان بازدید سایت را افزایش دهد. برای اینکه بدانید فرآیند سئو چگونه است ابتدا باید بازار هدف کسب و کار خود را به طور کامل بشناسید.

سپس تحقیقاتی را برای یافتن کلمات کلیدی موثر آغاز کنید. البته باید به موارد تکنیکال نظیر سرعت سایت، کدنویسی استاندارد و … توجه داشت که تمامی این موارد در کنار هم منجر به ایجاد یک استراتژی سئو می شود.

همچنین بخوانید : برای درک بهتر این استراتژی ها به مقاله چرا تولید محتوا برای سایت مهم است مراجعه کنید.

گوگل ادز

گوگل ادز

گوگل ادز چیست؟

اگر دقت کرده باشید هنگام جستجو در گوگل با سایت هایی مواجه می شوید که کنار آن ها نشانه Ad یا sponsored وجود دارد. گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی خود گوگل است. این سرویس این امکان را به افراد می دهد تا سایتشان در کنار نتایج اول نمایش داده شود و ترافیک زیادی را دریافت کنید. استفاده از این سرویس رایگان نیست و به ازای هر کلیک یا ایمپرشن باید هزینه ای پرداخت کنید. حالا که در مورد هر کدام از این ابزارها یک ایده کلی در ذهن دارید، بهتر تفاوت سئو و گوگل ادز را درک خواهید کرد.

تفاوت های سئو و گوگل ادز

تفاوت های اصلی میان سئو و گوگل ادز چیست؟

  • ترافیک ورودی در گوگل ادز پولی است اما با سئو ترافیک رایگان دائمی کسب می کنید.
  • سایت هایی که از سرویس گوگل ادز استفاده می کنند تحت شرایط معینی در بالا یا پایین نتایج صفحه اول ظاهر می شوند. اما شما با سئو باید سخت کار کنید تا بتوانید جایگاه های برتر را به صورت ارگانیک کسب کنید.
  • گوگل ادز نسبت به سئو کردن سایت سریعتر است. با گوگل ادز کمپین های خود را ایجاد کرده و سریع شروع به گرفتن ترافیک مورد نظرتان می کنید. در حالی که با سئو به زمان بیشتری برای گرفتن رنکینگ خوب و ترافیک بالا احتیاج دارید.
  • با متوقف کردن کمپین گوگل ادز، ترافیک شما نیز قطع می شود، اما زمانی که بتوانید با سئو ترافیک ارگانیک کسب کنید، تا مدت زیادی ادامه خواهد داشت.
  • با گوگل ادز شما می توانید در یک زمان مشخص کلمات کلیدی زیادی را مورد هدف قرار دهید. در حالی که با سئو تنها باید روی چند کلمه کلیدی مفید برای کسب و کار تمرکز کرده تا نتایج بهتری دریافت کنید.

افزایش بازدید با سئو و گوگل ادز

کدام برای افزایش بازدید بهتر است؟

سئو یک بخش اساسی در زمینه بازاریابی دیجیتال است زیرا سالانه تریلیون ها کلمه کلیدی توسط کاربران در موتورهای جستجو سرچ می شود. بیشترین جستجو ها با مقاصد تجاری در جهت پیدا کردن محصولات، اطلاعات و سرویس ها انجام می شود. زمانی که یک سایت وردپرسی یا هر نوع سایت دیگری، رتبه بالاتر و بازخورد بیشتری نسبت به رقبا خود در نتایج موتورهای جستجو به دست آورد، می تواند به منبع قابل اطمینان در زمینه کاری خود تبدیل شود.

طبق نتایج منتشر شده در Search Engine Journal، نرخ تبدیل کاربر به مشتری توسط سئو در مقایسه با سایر روش ها بسیار بیشتر است و مقدار قابل توجهی است. برای اینکه بتوانید سریعتر به دنیای مارکتینگ وارد شوید و بازدید سایت و فروش خود را بالا ببرید می توانید از ویژگی سایت های وردپرسی در زمینه سئو نیز بهره مند شوید.

تبلیغات در گوگل ادز

تاثیر گوگل ادز در افزایش بازدید سایت مثل سئو مستقیم نیست. زمانی که از این تبلیغات استفاده می کنید به نوعی در حال معرفی برند خود هستید. در بین برندهای مشابه متمایز می شوید و همه کاربران شما را می بینند و به خاطر می سپارند. زمانی که نام برند خود را در ذهن مخاطب ثبت کردید، حالا کاربران به سمت شما کشیده می شوند و از خدمات یا محصولات شما استفاده می کنند.

 یعنی گوگل ادز به صورت غیر مستقیم در جذب مخاطب به سایت شما تاثیر گذار است و می توانید از آن بهره ببرید. با افزایش تعداد جستجو سایت شما، الگوریتم های گوگل خود به خود  رتبه سایت شما را افزایش می دهند. پس از این زمان آن فرا رسیده تا به صفحات اول خوش آمد بگویید.  

بهینه سازی با سئو

ممکن شروع با تبلیغات گوگل به دلیل سریع بودنش، در ابتدا ایده ی خوبی باشد، اما شما باید با سئو، رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی نیز به صورت همزمان کار کنید تا نتایج بهتری بگیرید. پس پاسخ این سوال که سئو بهتر است یا گوگل ادز کاملا مشخص است، هر دو آن ها. سئو و گوگل ادز رقیب نیستند بلکه باید دو استراتژی جداگانه و به موازات هم برای سئو و گوگل ادز اتخاذ کنید. با استفاده از سرویس های گوگل ادز و راهکارهای اصولی سئو در کنار هم، موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید.

تیم سایت فوری

یک سایت خوب، پیش نیاز سئو و گوگل ادز

پیش از ورود به به دنیای مارکتینگ، لازم است تا پایه های کمپین ها و استراتژی های بهینه سازی خود را  روی یک بنای محکم پیاده کنید. داشتن یک سایت خوب پایه اصلی سئو است. سایت فوری، فرایند طراحی سایت را برای شما ساده سازی کرده است تا تمامی افراد و سازمان هایی که به دنبال راه اندازی یک سایت حرفه ای برای حضور در اینترنت و رشد برند خود هستند، بدون صرف هزینه و زمان زیاد، به یک سایت اختصاصی دست یابند.

سخن پایانی

در سایت فوری علاوه بر طراحی سایت و قالب استاندارد، تمامی امکانات لازم برای ورود و رشد در دنیای دیجیتال برای مشتریان فراهم شده است. این امکانات شامل  افزونه های کاربردی و بروز دنیا، پشتیبانی در سریعترین زمان و تمامی خدماتی که مدیران کسب و کار برای حضور در اینترنت به آن نیاز دارند.

تیم سایت فوری از متخصصان جوان و با تجربه ای تشکیل شده که سالها در زمینه طراحی و توسعه سایت های وردپرسی و غیره فعالیت حرفه ای انجام داده اند. این متخصصین همواره در تلاش هستند که روش های ایمن و ساده خرید سایت وردپرسی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. برای آشنایی بیشتر با وردپرس و چرایی بهینه بودن این CMS برای سئو، به مقاله مزایای وردپرس مراجعه کنید.

برای خرید سایت وردپرسی حرفه ای کافیست با متخصصین ما در مجموعه سایت فوری تماس بگیرید و پس از نیاز سنجی و مشاوره های لازم و رایگان، پیشنهاد یک سایت قیمت مناسب و کارآمد در اختیارتان قرار می گیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *