مقالات

هزینه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی

هزینه های زاه اندازی فروشگاه آنلاین

هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی چقدر است؟ آیا راه‌اندازی سایت فروشگاهی می‌تواند سود قابل توجهی را عاید کسب و کارتان کند؟ در سال‌های اخیر تعداد افرادی که ترجیح می‌دهند محصولات یا خدمات مورد نیازشان را به صورت اینترنتی بخرند افزایش پیدا کرده است. شاید به همین خاطر است که هر روز به تعداد سایت‌های فروشگاهی اضافه می‌شود. شما با کمی سرچ کردن در اینترنت می‌توانید انواع و اقسام سایت‌های فروشگاهی را مشاهده کنید که در زمینه‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند.

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید و می‌خواهید میزان فروشتان را چند برابر کنید؛ راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی قدرتمند و حرفه‌ای می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. خرید دامنه، هاست، قالب سایت و یا هزینه کدنویسی اختصاصی، پشتیبانی، تولید محتوا و… بخشی از هزینه‌های راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی هستند. ما در این مطلب قصد داریم درباره هزینه‌ راه‌اندازی سایت در ایران بیشتر صحبت کنیم و به بررسی عوامل مؤثر در تعیین قیمت سایت فروشگاهی بپردازیم؛ پس با ما همراه شوید.

هزینه‌های دامنه و هاست

هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی شامل هزینه خرید دامنه و هاست نیز می‌شود. البته که هزینه هاست و دامنه آن قدرها هم زیاد نیست. با این حال عوامل مختلفی می‌تواند روی قیمت این دو مورد تاثیرگذار باشد.

چرا انتخاب دامنه سایت مهم است؟

کاربران برای اینکه بتوانند سایتتان را مشاهده کنند باید نام دامنه شما را در قسمت URL مرورگر بنویسند. به عبارت ساده‌تر دامنه همان آدرس سایت است. انتخاب نام دامنه بسیار مهم است زیرا کاربران از طریق آن می‌توانند به شما دسترسی داشته باشند. نامی که برای دامنه سایت فروشگاهی انتخاب می‌شود باید مرتبط با حوزه فعالیت سایت، کوتاه و مختصر باشد.

 توجه به استراتژی‌های بلند مدت کسب و کارتان و تلفظ راحت به همراه تایپ آسان از دیگر مواردی هستند که می‌توانند به شما در انتخاب بهترین نام دامنه کمک کنند. همچنین نام دامنه باید یکتا باشد. به این معنی که هیچ سایت دیگری با نام دامنه‌ای که شما انتخاب کرده‌اید وجود نداشته باشد.

 انتخاب پسوند دامنه نیز بسیار مهم است و می‌تواند تأثیر زیادی در سئوی سایت داشته باشد. برای مثال اگر پسوند دامنه سایت شما ir باشد، گوگل شما را به عنوان یک سایت ایرانی می‌شناسد به همین دلیل احتمال اینکه در سرچ کاربران ایرانی سایت فروشگاهی شما بیشتر به نمایش دربیاید افزایش پیدا می‌کند.

خرید سایت ارزان

هزینه خرید دامنه سایت چقدر است؟

انتخاب نام دامنه و پسوند آن باید توسط یک تیم متخصص در زمینه طراحی سایت و سئو انجام شود. هزینه خرید دامنه با توجه به شرکتی که می‌خواهید این خدمت را از آن دریافت کنید متفاوت است. پس از انتخاب نام دامنه شما باید هزینه‌ای را به صورت سالانه برای تمدید دامنه با پسوند مورد نظرتان بپردازید. برای مثال قیمت دامنه با پسوند ir بین 15 هزار تومان تا 29 هزار تومان متفاوت است. قیمت پسوند com هم بین 450 هزارتومان تا 530 هزارتومان متغیر است. سایر دامنه‌ها با پسوندهایی مثل net، org، info و… نیز قیمت‌های مختلفی دارند.

چگونه هاست انتخاب کنیم؟

هاست یک سرویس آنلاین است که به شما اجازه می‌دهد سایتتان را در اینترنت به نمایش بگذارید. در واقع بدون هاست امکان راه‌اندازی سایت فروشگاهی وجود ندارد. انتخاب یک هاست مناسب می‌تواند در سرعت سایت شما تأثیرگذار باشد. شرکت‌های مختلفی خدمات هاست یا میزبانی وب را به مشتریانشان ارائه می‌کنند. یک سایت فروشگاهی می‌تواند روی یک هاست ایرانی یا خارجی قرار بگیرد. انتخاب نوع هاست با توجه به نوع سایت شما از اهمیت زیادی برخوردار است. فضا یا حجم سایت، پهنای باند و نوع کنترل پنل از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید در هنگام خرید هاست به آن‌ها توجه داشته باشید.

هزینه خرید هاست چقدر است؟

هزینه های هاستینگ برای طراحی سایت چقدر است

قیمت هاست با توجه به عواملی مختلفی تعیین می‌شود. نوع سخت افزار سرور، سیستم عامل، دیتابیس، نرم‌افزار وب سرور، موقعیت هاست و نوع کنترل پنل از جمله عواملی هستند که بیشترین تأثیر را بر روی قیمت هاست دارند. به جز این موارد، پشتیبانی و سیاست‌های فروش شرکت‌های هاستینگ نیز می‌توانند در تغییر قیمت هاست مؤثر باشند.

 سایت فوری به عنوان مرجع طراحی سایت ارزان و آماده، بهترین انتخاب برای خرید دامنه و هاست با ارزان‌ترین قیمت است. در صورت هر گونه سؤالی درباره هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی، نام دامنه و نوع هاست مورد نیازتان می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 قیمت خرید سایت آماده و طراحی سایت

سایت شما به نوعی ویترین کسب و کارتان به حساب می‌آید؛ بنابراین بسیار مهم است که طراحی سایت شما چگونه انجام می‌شود و آیا سایت شما می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد؟ این روزها واژه سایت کاربرپسند یا user friendly را زیاد از زبان طراحان سایت می‌شنویم. منظور آن‌ها طراحی سایتی است که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کرده و تمام نیازهای کاربر را به راحت‌ترین شکل ممکن پاسخ دهد. شما از طریق سایت می‌توانید به اطلاعات مفیدی از کاربران که مشتریان احتمالی کسب و کار شما محسوب می‌شوند دسترسی داشته باشید.

همچنین افزایش درآمد، توسعه کسب و کار، گسترش بازار و برندسازی از دیگر مزایای راه‌اندازی سایت برای یک کسب و کار است. اگر قصد پرداخت هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی را دارید باید مطمئن شوید که تیم طراحی سایتی که انتخاب کرده‌اید می‌توانند یک سایت بهینه و کاربرپسند را برای شما طراحی کنند. همچنین سایت شما باید امکان توسعه نیز داشته باشد زیرا ممکن است در آينده بخواهید بخش‌های دیگری را به سایتتان اضافه کنید یا بخش‌هایی را با توجه به بازخوردهایی که از کاربران سایت گرفته‌اید تغییر دهید.

قیمت طراحی سایت و توسعه وب‌سایت چقدر است؟

هزینه های طراحی سایت فروشگاهی چگونه محاسبه می‌شود

هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی در شرکت‌های مختلف با توجه به نیازهای مشتری بسیار متفاوت است. نمی‌توان بدون در نظر گرفتن نوع کسب و کار و ویژگی‌هایی که شما از سایتتان انتظار دارید، نرخ مشخصی را تعیین کرد. برای مثل هزینه راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی وردپرسی کمتر از هزینه سایت فروشگاهی با کد نویسی اختصاصی است. همچنین امکانات سایت مورد نظر شما نیز در افزایش یا کاهش قیمت تمام‌شده مؤثر است. با این حال می‌توان گفت که هزینه طراحی سایت در شرکت‌های مختلف از یک میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر است.

در هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت باید به چه نکاتی توجه کنید؟

مشاهده نمونه کارهای قبلی

 بررسی پروژه‌هایی که قبلاً توسط شرکت طراحی سایت انجام‌شده است می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری درباره همکاری کردن با آن‌ها کمک کند.

طراحی اختصاصی یا قالب آماده وردپرسی

 طراحی اختصاصی سایت زمان‌بر است و نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد؛ در حالی که در مدت زمان کوتاهی با استفاده از قالب‌های آماده می‌توان یک سایت فروشگاهی را راه‌اندازی کرد.

زمان تحویل پروژه

 در هنگام عقد قرارداد برای طراحی سایت حتماً به زمانی که برای طراحی سایت نیاز است توجه داشته باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

پشتیبانی

 شرکت‌های معتبر و حرفه‌ای با ارائه خدمات پشتیبانی مناسب سعی می‌کنند تا رضایت مشتریانشان را جلب کنند. این شرکت‌ها می‌توانند تجربه خوبی از همکاری با یک شرکت طرحی سایت را برای شما رقم بزنند.

ریسپانسیو بودن

 با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از افراد با استفاده از تلفن همراه یا تبلت به اینترنت متصل می‌شوند، سایت شما باید در تمام پلتفرم‌ها به طور کامل نمایش داده شود. به چنین قابلیتی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن می‌گویند.

تولید محتوا

سایت بدون محتوا کاربردی ندارد. بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت، تولید محتوای را نیز بر عهده می‌گیرند. قطعاً هزینه تولید محتوا باعث افزایش هزینه تمام شده طراحی سایت خواهد شد.

سئو و بهینه‌سازی

 عوامل مختلفی می‌توانند در سئو سایت مؤثر باشند. بخش عمده سئو تکنیکال بر عهده برنامه نویسان است؛ پس حتماً قبل از بستن قرارداد به این موارد توجه داشته باشید.

سایت فوری به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سایت می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید سایت فروشگاهی ارزان باشد.

هزینه حمل و نقل از طریق پست و شرکت‌های خصوصی چقدر است؟

در بخش‌های قبلی درباره هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی به طور مفصل صحبت کردیم. با این حال شما برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی، به جز سایت باید به فکر مسائل دیگری نیز باشید. حمل و نقل یکی از مهم‌ترین چالش‌های افرادی است که اقدام به راه‌اندازی سایت در ایران کرده‌اند. زمانی مشتری از خرید اینترنتی خود رضایت خواهد داشت که محصولات سالم به دستش برسند به همین دلیل شما برای ارسال کالا نیاز به خدمات شرکت‌های حمل و نقل دارید.

 ارسال کالا از طریق پست یکی از گزینه‌های است که شما می‌توانید روی آن حساب کنید. انتخاب شرکت پست ایران برای ارسال کالا مزایا و معایب مختلفی دارد. برای مثال هزینه پایین پست یکی از دلایلی است که بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند کالاهایشان را از طریق آن جابه‌جا کنند و به دست مشتری برسانند. با این حال سطح خدمات شرکت پست چندان رضایت‌بخش نیست. وزن مرسوله، ارزش آن و آدرس گیرنده می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت ارسال کالا از طریق پست داشته باشد.

 هزینه پست معمولی برای ارسال کالا با توجه به عواملی که برشمردیم از 25 هزار تومان تا 174 هزار تومان متغیر است. هزینه ارسال کالا با پست پیشتاز نیز بر اساس آخرین نرخنامه سال 1401 از 80 هزار تومان شروع می‌شود. به جز پست برخی شرکت‌های حمل و نقل دیگر مانند تیپاکس، چاپار، تی نکست، پادرو و … نیز وجود دارند که می‌توانند وظیفه حمل و نقل کالاهای کسب و کار شما را بر عهده بگیرند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین شرکت پست خصوصی

هزینه های حمل و نقل و پست محصولات برای فروشگاه اینترنتی

تضمین سلامت مرسوله

 شرکت‌هایی که سلامت مرسوله پستی را ضمانت می‌کنند قابل اعتماد تر هستند. پس حتماً در هنگام انتخاب شرکت پستی برای ارسال کالاهای فروشگاه اینترنتی خود به این مسئله توجه داشته باشید. اگر کالا سالم به دست مشتری نرسد علاوه بر مشتری، شما هم به عنوان فروشنده متحمل ضرر و زیان خواهید شد.

سرعت ارسال

 از زمان تحویل مرسوله به شرکت‌های پستی تا زمانی که مرسوله به دست مشتری می‌رسد نباید زیاد طول بکشد. مرسوله‌هایی که با پست عادی ارسال می‌شوند بین سه تا چهار روز کاری به مشتری تحویل داده می‌شوند.

بیمه مرسوله‌های پستی

 شرکت‌های خصوصی پستی تا سقف معینی مرسوله‌ها را بیمه می‌کنند. شما در هنگام عقد قرارداد باید به خدمات بیمه نیز توجه داشته باشید؛ به خصوص اگر کالاهای شما لوکس و گران‌قیمت هستند.

خدمات جانبی

 این خدمات می‌تواند شامل حمل رایگان کالا از انبار فروشگاه شما تا مرکز پستی و یا امکان پیگیری وضعیت مرسوله توسط مشتری از طریق کد رهگیری باشد. شرکت‌های مختلف معمولاً خدمات جانبی متفاوتی را به مشتریانتان ارائه می‌کنند.

هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات

هزینه های تبلیغات و بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی

هزینه‌های بازاریابی را نیز می‌توان جزو هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی در نظر گرفت. در واقع شما برای اینکه بتوانید از طریق فروشگاه‌های اینترنتی به سود بیشتری برسید باید روی بازاریابی و تبلیغات تمرکز کنید. مشتریان هدف شما باید از وجود سایت فروشگا‌هی کسب و کارتان اطلاع داشته باشند تا بتوانند محصولات مورد نیازشان را سفارش دهند.

 تبلیغات و بازاریابی به زمان و بودجه کافی احتیاج دارد. همچنین داشتن یک استراتژی متناسب با اهداف کسب و کارتان می‌تواند به شما در تبلیغات هدفمند کمک زیادی کند. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما در تبلیغات و بازاریابی کمک کنند. با این حال بهتر است در هنگام انتخاب شرکت‌های تبلیغاتی به برخی نکات توجه داشته باشید.

نکات مهم درباره انتخاب بهترین شرکت تبلیغاتی و بازاریابی

شناخت مشتری

 کسب اطلاعات کافی از مشتری برای انتخاب بهترین شیوه‌های تبلیغاتی و بازاریابی اهمیت زیادی دارد. این شرکت‌‌ها باید با توجه به نوع کسب و کار و اهدافی که در نظر دارد، استراتژی مناسبی برای بازاریابی یا تبلیغات ارائه کنند.

توانایی حل چالش‌ها

 در فرآیند بازاریابی و تبلیغات ممکن است چالش‌های زیادی به وجود بیاید. یک شرکت حرفه‌ای باید بتواند با این چالش‌ها روبه‌رو شود و آن‌ها را به خوبی مدیریت کند.

تضمین خروجی

 هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات به هیچ وجه کم نیستند به همین دلیل بهتر است با شرکتی کار کنید که به شما بابت خروجی کار مطابق با توافقات قبلی تضمین می‌دهد.

سایت فوری علاوه بر طراحی سایت ارزان، خدمات بازاریابی و تبلیغاتی را نیز به مشتریانش ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از مشاوره‌های ارزشمند تیم بازاریابی ما بیشترین بهره را ببرید؛ پس با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی هزینه‌ها

هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی شامل هزینه طراحی سایت، خرید دامنه و هاست، عقد قرارداد با شرکت‌های پستی برای ارسال مرسوله‌ها، بازاریابی و تبلیغات است. در واقع شما برای اینکه بتوانید یک سایت فروشگاهی استاندارد داشته باشید؛ باید بودجه کافی برای تمام هزینه‌هایی که به آن‌ها اشاره‌ کرده‌ایم را در نظر بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *