آموزش

آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی

ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی آیا امکان پذیر می باشد؟ با اضافه کردن مکان به گوگل، وقتی نام شرکت، فروشگاه یا مغازه شما و همچنین خدمات شما در گوگل جستجو شود، نقشه گوگل به همراه اطلاعات کسب و کار شما  و آدرس تان در سمت راست صفحه نمایش داده خواهد شد. در این مطلب با اهمیت و همچنین آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی آشنا خواهید شد. با سایت فوری همراه باشید.

مراحل ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی + 6 قدم

با طی کردن مراحل زیر می ‌توانید این کار را انجام دهید:(مراحل در گوشی و کامپیوتر یکسان است)

1- ابتدا وارد گوگل مپ شوید. پس از مشاهده نقشه شهری که در آن حضور دارید، باید موقعیت محل مورد نظر خود را پیدا کنید. با کلیک و کشیدن ماوس، می ‌توانید به راحتی در نقشه جا ‌به‌ جا شوید و آن را پیدا کنید. همچنین به کمک سرچ کردن در نقشه میتوانید این کار را انجام دهید.

ثبت لوکیشن در گوگل مپ

2- وقتی موقعیت مورد نظر را پیدا کردید، روی منوی سمت چپ کلیک کنید. در پایین آن، گزینه‌ Add a missing place را مشاهده می‌ کنید. آن را انتخاب نمایید.

3- سپس مشاهده می‌ کنید که یک مارکر به همراه یک فرم اطلاعات، روی نقشه به شما نمایش داده می شود.

مراحل ثبت لوکیشن در نقشه

4- سپس نشانه (مارکر) را در محل مورد نظر قرار دهید. نشانه را حرکت داده و آن را روی محل مورد نظر بگذارید تا در بخش آدرس فرم، موقعیت محل در بخش آدرس به صورت خودکار نوشته ‌شود.

ثبت مکان در نقشه با موبایل

دقت کنید که این آدرس کلی بوده و دقیق نیست. می ‌توانید آدرس را مجددا به طور دقیق بازنویسی کنید.

5- این فرم شامل موارد زیر است و شما باید این اطلاعات را تکمیل کنید:

  • نام: در این قسمت نام تجاری همراه با شعار تبلیغاتی یا کلمه کلیدی مورد نظر را بنویسید
  • آدرس: در این بخش باید آدرس محل مورد نظر را اضافه کنید
  • دسته ‌بندی: در این باکس باید حوزه فعالیت تجاری ‌تان را از گزینه‌ های موجود انتخاب کنید
  • شماره تلفن: شماره تلفن محل کار خود را بنویسید
  • آدرس وب ‌سایت: آدرس وب‌ سایت خود را وارد کنید
  • ساعات کاری: در این قسمت باید ساعات کاری خود را بر اساس روز تعیین کنید

ثبت ساعت کاری در نقشه

6- اکنون بهتر است یک بار دیگر اطلاعات وارد شده را چک کنید تا از درستی آن ها مطمئن شوید.

سپس روی گزینه Submit کلیک کنید. کار شما به پایان رسید و اکنون محل کسب و کار شما در گوگل مپ ثبت شده است.

حال باید منتظر بمانید تا اطلاعات شما توسط اپراتورهای گوگل تایید شود. این فرآیند ممکن است حدود 15 روز زمان ببرد. پس از طی این مدت، مکان شما در گوگل ثبت خواهد شد.

وقتی موقعیت شرکت‌ تان در گوگل مپ و نتایج جستجو ظاهر شد این امکان را خواهید داشت که تصاویر مرتبط با شرکت خود را نیز به آن اضافه کنید.

برای این کار باید نام شرکت خود را در گوگل مپ جستجو کنید. در مرحله بعد، با انتخاب گزینه add photos را در پایین منو تصاویر دلخواه خود را به راحتی آپلود کنید.

برای طراحی سایت شرکتی ارزان و یا راه اندازی سایت فروشگاهی می توانید به سایت فوری مراجعه کرده و سفارش خود را در سریع ترین زمان ممکن ثبت کنید.

چرا ثبت مکان در گوگل مپ برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

گوگل برای کمک به رشد و دیده شدن کسب و کارها، راه‌حل‌های مختلفی مثل تبلیغات در گوگل، سئو و ثبت مکان در گوگل مپ را در اختیار آن ‌ها قرار داده است. پس از طراحی سایت خود، با تبلیغات در گوگل و بهبود سئو سایت، به آسانی می ‌توانید برای رسیدن به صفحه اول نتایج اقدام کنید.

اینکه سئو سایت چقدر طول می ‌کشد و نتایج سئو چقدر طول داده می ‌شود، مواردی است که پس از طراحی سایت شما باید بررسی شود. همچنین با ثبت مکان در گوگل مپ یا Add place، اطلاعات مفیدی درباره کسب و کارتان، در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده می‌ شود.

در ۲۰۲۱، گوگل مپ ۱۶ ساله شد و در طول این سال‌ ها تبدیل به یک پلتفرم برای جستجوی کسب ‌و کار ها، مسیریابی دقیق و کشف مکان ‌های جدید شده است. به عبارت دیگر، گوگل مپ تنها یک نقشه نیست و بلکه پلتفرم برای کشف کسب ‌و کار ها و مکان‌ های جدید است.

بروزرسانی های گوگل مپ

  • گوگل مپ در یکی از به‌ روز رسانی‌ های خود، تب Explore را به ابزار هایش اضافه کرد. این تب به کاربران امکان جستجوی سریع و آسان مشاغل و خدمات در اطراف موقعیت مکانی آن ‌ها را می ‌دهد.
  • اطلاعات مفیدی نظیر رتبه ‌بندی، نظرات و تصاویر در رابطه با مکان مورد نظر نیز به کمک آن قابل مشاهده است.
  • علاوه بر این، کاربران قدرت کشف اماکن مختلف و جدید را چه در نزدیک و چه در موقعیت ‌های مکانی دور در یک پلتفرم دارند.
  • گوگل مپ بیشتر از یک ابزار برای مسیریابی از نقطه A به نقطه B است. این ابزار به کاربران برای آگاهی دقیق از مکان نقطه B کمک می‌ کند.
  • هر سال گوگل مپ نقش خود را به عنوان ابزاری همه‌ کاره برای جستجو، مقایسه و ارزیابی کسب و کار ها به منظور تصمیم‌ گیری آگاهانه و عملی گسترش می ‌دهد.

نکات مربوط به بهبود سئوی محلی

هنگام ثبت لوکیشن در گوگل مپ، به نکات زیر توجه کنید:

  1.  اطلاع رسانی درباره ثبت مکان در گوگل مپ به شکل یک ایمیل در مدت زمانی میان چند دقیقه تا چند روز پس از ثبت درخواست وسط کاربر، به او اطلاع داده می ‌شود.
  2. هزینه ‌ای برای ثبت موقعیت در گوگل مپ دریافت نمی شود زیرا این خدمات از سوی گوگل به صورت رایگان است.
  3. در صورتی که ثبت مکان شما در گوگل مپ انجام نشده باشد، علت آن ممکن است پایین بودن اعتبار اکانتی که با آن آدرس خود را ثبت کرده ‌اید، تایید نشدن آدرس شما توسط دیگر کاربران، یا اشتباه بودن اطلاعاتی که وارد کرده ‌اید باشد.
  4. بهتر است آدرس خود را با یک اکانت دارای اعتبار و level بالاتر مجددا به درستی ثبت کنید. این موارد به دلیل حساسیت گوگل نسبت به اطلاع صحیح و درستی که به کاربران ارائه می ‌دهد نیز ممکن است رخ دهد.
  5. -در صورتی که کسب و کار شما محل ثابت ندارد، می ‌توانید مکان خانه یا محل زندگی خود را به عنوان موقعیت فعلی ثبت کنید یا یک موقعیت مصنوعی در گوگل مپ برای بهبود سئو محلی سایت خود ایجاد کنید.
  6. با این حال، بهتر است این موضوع را به مخاطبان خود توضیح داده و از وجود موقعیت فعلی غیر دقیق یا مصنوعی خود آگاهی دهید تا اعتماد آنها به شما کاهش نیابد.
  7. برای حذف یا ویرایش مکان در گوگل مپ، می ‌توانید با انتخاب گزینه حذف، اطلاعات آن را حذف کنید یا با انتخاب گزینه ویرایش، اطلاعات جدید را وارد و تصاویر جدید را بارگذار کنید.

این کار را هم با رایانه و هم با دستگاه موبایل می ‌توانید انجام دهید.

سایت فوری؛ پلتفرم خرید سایت فوری و ارزان

در این مطلب به آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و همچنین اهمیت انجام این کار پرداخته شد. همانطور که مشاهده کردید، با انجام چند عمل ساده می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. همچنین سایت فوری با استراتژی و زیرساخت هایی که دارد، توانسته است تا 80% داشتن یک سایت اختصاصی را برای شما ارزان تر کند.

معجزه اینجاست که این کاهش هزینه چشمگیر هیچ تاثیر منفی روی پروژه شما ندارد و شما تمام ویژگی های یک سایت اختصاصی و عالی را در پروژه خود خواهید داشت. ویژگی هایی مثل سرعت لود فوق العاده، سئو فوق العاده، ریسپانسیو بودن، امکان ایجاد هر ویژگی که بخواهید، امنیت بسیار بالا و… در سایت های طراحی شده توسط گروه سایت فوری امکان پذیر است. شما جهت طراحی سایت شرکتی ارزان می توانید به ما مراجعه کنید.

شما به کمک سایت فوری می توانید یک سایت مناسب با طراحی مطلوب به همراه سایر ویژگی ها و امکانات لازم را برای خود سفارش دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *