مقالات

آموزش گرفتن درگاه پرداخت برای سایت

آموزش دریافت درگاه پرداخت

آموزش گرفتن درگاه پرداخت برای سایت

اگر شما هم به دنبال فروش اینترنتی هستید باید بدانید که فروش اینترنتی با طراحی سایت فروشگاهی شروع می‌شود. شاید قبل از هر چیزی برایتان جالب باشد که آیا امکان طراحی سایت ارزان وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. بسیاری از شرکت‌ها هدفشان پیشرفت و توسعه کسب‌وکار شماست. به همین منظور برایتان این کار را انجام می‌دهند. اما پس از راه‌اندازی وبسایت فروشگاهی بزرگترین و شاید اساسی‌ترین گام در فروش گرفتن درگاه پرداخت است. مشتریان به راحتی از طریق درگاه پرداخت می‌توانند خرید خود را انجام دهند و از سوی دیگر پول بدون هیچ دردسری به حساب شما که مدیر وبسایت فروشگاهی هستید واریز می‌شود. 

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

همانطور که احتمالا می‌دانید با رشد کسب‌وکارهای اینترنتی روز به روز تراکنش‌های پرداختی در اینترنت و همچنین طراحی سایت فروشگاهی ارزان زیاد شده است. به همین منظور همه وبسایت‌های خدماتی و فروشگاهی برای فروش خدمات و محصولات فروشگاه خود نیازمند دریافت یک درگاه پرداخت بانکی هستند. در اینصورت کاربران می‌توانند به راحتی تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند. اما دقیقا درگاه پرداخت اینترنتی به چه شکلی کار می‌کند و چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی در حقیقت یک سرویس اینترنتی مالی است. شما به وسیله این سرویس می‌توانید تجارت آنلاین خود را به مشتریان و کاربرانتان بدون کوچکترین دغدغه ارائه کنید. 

با نصب درگاه پرداخت بانکی آنلاین، مشتریان شما پس از انتخاب محصول یا خدمت مورد نظرشان می‌توانند از طریق کارت‌های اعتباری عضو شتاب خریدارشان را از سایت به صورت اینترنتی تکمیل نمایند. 

به طور کلی درگاه پرداخت آنلاین می‌تواند به دو صورت توسط بانک رسمی یا یک شرکت مالی غیردولتی (خصوصی) در اختیار وبسایت‌های فروشگاهی قرار بگیرند. علاوه بر وبسایت افراد پس از طراحی یک اپلیکیشن به منظور پرداخت اینترنتی قبض، خدمات موبایل، انتقال پول و… می‌توانند از درگاه‌های پرداخت آنلاین بهره بگیرند.

خرید سایت ارزان

بسیاری از مدیران وبسایت‌های فروشگاهی همیشه با چالش چگونگی دریافت درگاه پرداخت آنلاین روبرو هستند. بسیاری از آنها همیشه این سوال را در ذهن دارند که از کجا باید این درگاه را تهیه کنیم؟ آیا امکان نصب خودکار وجود دارد؟ آیا نیاز به مجوز خاصی است یا خیر؟ ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را دقیقا با فرآیند دریافت درگاه پرداخت بانکی آنلاین آشنا کنیم. 

انواع درگاه پرداخت آنلاین و ویژگی هر یک از آنها 

به طور کلی همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید به دو طریق مستقیم و غیرمستقیم می‌توانید برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود درگاه دریافت کنید. اما شاید اولین سوالی که ذهن شما را به خودش درگیر کند این باشد که کدام درگاه پرداخت آنلاین بهتر است؟ 

آیا درگاه‌های پرداخت غیرمستقیم یا غیرواسط معتبر هستند و می‌توان به آنها اعتماد نمود؟ این نگرانی‌ها و سوالات کاملا حق است. در ادامه به طور کامل درباره انواع درگاه‌های مستقیم و غیرمستقیم و همچنین ویژگی‌ هر یک از آنها با شما صحبت خواهیم کرد.

به طور کلی ما دو نوع درگاه پرداخت آنلاین داریم که عبارتند از:

درگاه پرداخت مستقیم 

آموزش گرفتن درگاه پرداخت برای سایت

درگاه پرداخت مستقیم همانطور که از نامش پیداست کامل بدون هیچ واسطه‌ای از بانک دریافت می‌شود. به طور کلی اگر یک شرکت بزرگ با تراکنش‌های بسیار بالا دارید، درگاه پرداخت مستقیم برای شما مناسب است. اما برای دریافت درگاه مستقیم چطور باید اقدام کرد؟ آیا تنها با مراجعه به بانک در پر کردن فرم درخواست امکان دریافت وجود دارد یا خیر؟ 

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم به این راحتی نیست. شما ابتدا باید به بانک مراجعه کنید. سپس تمامی مدارک مورد نیاز و تایید بانک را تهیه و به آنها ارائه نمایید. یکی از الزامات دریافت درگاه مستقیم وجود نماد اعتماد الکترونیکی روی وبسایت شماست. 

این بدان معناست که قبل از مراجعه به بانک و درخواست درگاه، حتما باید در وبسایت ای نماد به نشانی  enamad.ir بروید و مراحل ثبت نام اینماد را تکمیل کنید. پس از دریافت نشان اعتماد الکترونیک و بارگذاری آن روی وبسایت می‌توانید برای دریافت پرداخت آنلاین مستقیم اقدامات لازم را انجام دهید.

 پس از تکمیل مراحل بالا و ارائه کلیه مدارک به بانک مورد نظر و انجام یکسری روال اداری پیچیده، پس از گذشت بازه 2 الی 3 ماهه معمولا درگاه مستقیم روی سایت شما راه‌اندازی می‌شود. 

حال شاید بپرسید آیا با وجود مراحل اداری سخت و پیچیده، درگاه پرداخت آنلاین مستقیم ارزش دریافت دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم، درگاه پرداخت مستقیم بدون کارمزد است. بنابراین ارزش دریافت دارد. اما این در حالیست که برای نصب و راه‌اندازی هیچ پلاگین و مستنداتی به شما داده نمی‌شود. 

با وجود مراحل اداری سخت و پیچیده و همچنین عدم پشتیبانی از پلاگین و ماژول مشخص و معین، این درگاه پرداخت بانکی آنلاین مناسب کسب‌وکارهای بزرگ با تراکنش زیاد مناسب خواهد بود. کسب‌وکارهای کوچک بهتر است از درگاه پرداخت بانکی غیرمستقیم که در ادامه درباره آن نیز صحبت خواهیم کرد باید استفاده کنند. 

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد درگاه پرداخت مستقیم عبارتست از:

  • دریافت درگاه پرداخت مستقیم شامل مجوزهای پیچیده و روال زمان‌بر اداری است.
  • نیازمند نماد اعتماد الکترونیک بوده و باید قبل از آن، اقدام به دریافت اینماد کرد.
  • درگاهی بدون کارمزد بانکی
  • تسویه به صورت پایا بعد از 24 ساعت انجام می‌شود. 
  • عدم پشتیبانی از افزونه و یک ماژول مشخص 
  • عدم پشتیبانی 24 ساعته در صورت مشخص
  • امکان ساخت درگاه پرداخت برای تلگرام یا اینستاگرام وجود ندارد.

درگاه پرداخت غیرمستقیم (واسط)

درگاه پرداخت عیر مستقیم

در مقابل درگاه پرداخت بانکی مستقیم یک روش آسان‌تر و بی‌دردسرتر نیز وجود دارد. از این روش کسب‌وکار کوچک می‌توانند بهره بگیرند و در کمترین زمان ممکن درگاه آنلاین خود را ایجاد نمایند. درگاه‌های واسط، به عنوان پرداخت یارهای رسمی بانک مرکزی به مدیران وبسایت‌ها این امکان را داده تا بتوانند به راحتی کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند. 

برای دریافت این درگاه بانکی نیازی به طی کردن مراحل پرداخت طولانی و همچنین اینماد نیست. بسیاری از کسب‌وکار درگاه واسط را به درگاه بانکی مستقیم بانکی آنلاین ترجیح می‌دهند. دریافت این نوع درگاه‌ نیازمند مجوز یا شرایط سخت نیست. برای دریافت تنها کافیست فرم ثبت‌نام را با دقت پر کنید.

روال احراز هویت و ثبت‌نام برای دریافت و راه‌اندازی درگاه پرداخت غیرمستقیم کمتر از یک روز کاری انجام می‌شود. بنابراین به محض راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توانید درگاه بانکی خود را نیز متصل کنید. 

شرکت‌های واسط در قبال این فرآیند ساده از شما برای هر تراکنش مبلغ بسیار ناچیزی را تحت عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. این مبلغ با توجه به فرآیند ثبت نام راحت و بی‌دردسر چیز زیادی نخواهد بود. البته جالب‌تر این است که شما این مبلغ را می‌توانید در پنل کاربری خود مشخص کنید و آن را از مشتری دریافت نمایید. در این حالت هیچ مبلغی از شما کسر نخواهد شد. 

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد درگاه پرداخت غیر مستقیم (واسط) عبارتست از:

  • نصب و راه‌اندازی سریع و بی‌دردسر
  • فعال‌سازی در لحظه و کمتر از یک روز کاری
  • عدم نیاز به اینماد 
  • تسویه حساب به صورت روزانه در پایان هر روز
  • دارای افزونه اختصاصی و اتصال راحت به فروشگاه
  • پشتیبانی 24 ساعته و قوی
  • بالاترین نرخ تراکنش موفق
  • دریافت لوگوی اختصاصی 

اما شرایط دریافت هر یک از درگاه‌های بانکی بالا به چه شکلی خواهد بود؟ آیا مدیر یا صاحب وبسایت فروشگاهی یا خدماتی باید ویژگی‌ یا شرایط خاص و منحصر به فردی را دارا باشد یا خیر؟ در ادامه به طور کامل درباره شرایط دریافت درگاه‌ پرداخت آنلاین مستقیم و غیرمستقیم با شما صحبت خواهیم کرد. 

شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی 

شرایط اخذ درگاه پرداخت

همانطور که در بالا مطالعه کردید، به طور کلی ما برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی یا کسب‌وکار آنلاین می‌توانیم از دو نوع درگاه بانکی بهره بگیریم. با ویژگی و برخی شرایط و مجوز این درگاه‌ها در قسمت بالا آشنا شدید. اما به طور کلی برای دریافت باید شرایط زیر را دارا باشید.

شرایط دریافت درگاه پرداخت بانکی مستقیم چیست؟

شرایط درگاه پرداخت بانکی مستقیم به نسبت شرایط درگاه غیر مستقیم کمی سخت خواهد بود. به همین منظور اگر به دنبال راحتی کار هستید، درگاه واسط برایتان بهتر خواهد بود. برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم باید شرایط زیر را دارا باشید: 

  1. دارا بودن مجوز شغلی معتبر حقوقی یا حقیقی (پروانه کسب یا جواز) مرتبط با فعالیت سایت
  2. دارای شرکت ثبت شده و اقامتگاه قانونی
  3. وجود و دریافت نماد اعتماد الکترونیک
  4. دارای کد رهگیری ثبت نام مالیاتی
  5. وجود یک وبسایت فروشگاهی آماده و بی‌عیب و نقص
  6. دارای مجوز شغلی مرتبط با فعالیت
  7. اصل قرداد مهر و امضا شده
  8. مدارک شناسایی کامل مدیران و صاحبان امضا
  9. دارای تصویر روزنامه رسمی و آگهی تاسیس
  10. وجود شناسه ملی الزامیست
  11. پروانه کسب و جواز
  12. گواهی امضا برای امضا کنندگان قرارداد
  13. نماد اعتماد از وزارت صمت
  14. وجود حساب معرفی شده حقوقی
  15. شرایط دریافت درگاه واسط

همانطور که بالا هم اشاره کردیم، شرایط دریافت درگاه غیر مستقیم پرداخت به نسبت مستقیم بسیار آسان و بی‌دردسرتر است. بنابراین اگر شرایط بالا را ندارید اصلا نگران نباشید. چرا که می‌توانید از شرایط دریافت درگاه واسط بهره‌مند شوید.

برای دریافت درگاه پرداخت واسط اصلا به مدارک و مجوزهای پیچیده بالا نیازی نیست. تنها شما باید وارد سایت پرداخت یار مورد نظرتان شوید و پس از تکمیل ثبت نام مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) خود را جهت احراز هویت اسکن نمایید.

پس از انجام احراز هویت حال می‌توانید به راحتی افزونه درگاه مورد نظر را دانلود و روی وبسایت خود نصب کنید و عملیات فعالسازی را انجام دهید. کلیه این فرآیند تنها کمتر از یک روز کاری زمان خواهد برد. 

در پایان

همانطور که در طول این مقاله مطالعه کردید، شما پس از راه‌اندازی یک وبسایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی ارزان برای فروش خدمات یا محصولات فیزیکی باید یک درگاه پرداخت آنلاین تهیه نمایید. به طور کلی می‌توانید از درگاه پرداخت مستقیم یا غیرمستقیم بهره‌مند شوید که ما کلیه شرایط را در این مقاله برایتان ذکر کرده‌ایم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *