مقالات

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

سئو

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟ یکی از مهم‌ترین عواملی که امروزه به رشد و بهتر دیده شدن کسب و کار اینترنتی شما کمک می‌کند؛ سرمایه‌‌گذاری بر روی سئو وب سایت است. سئو شامل فعالیت‌هایی می‌شود که صفر تا صد یک سایت ارائه‌دهنده را مورد بررسی قرار می‌دهد تا وب سایت بتواند در جایگاه بهتری در فهرست نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد. با سایت فوری همراه باشید.

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟ پیرو نتیجه گرفتن سئو، وب سایت علاوه بر ارتقا رتبه‌ای که تجربه می‌کند، با بازدیدکنندگان بیشتری نیز مواجه خواهد شد و در نهایت می‌تواند به فروش بیشتری از محصولات یا خدمات خود اقدام کند. اما نتایج سئو سایت چقدر طول می‌کشد؟

 به طور کلی با عواملی که بر روی سئو تاثیر می‌گذارند و تکنیک‌های این فعالیت، می‌توان انتظار داشت که در عرض 6 الی 12 ماه، نتایج حاصل از سئو را بر روی وب سایت مشاهده کرد. به صورت کلی منظور از این نتایج، نرخ افزایش بازدیدکنندگان و جایگاه وب سایت در لیست جستجو است که رشد تقریبی آن را نشان می‌دهد.

فاکتور های مهم در سئو

فاکتورهای تاثیرگذار در مدت زمان نتیجه سئو

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟ هیچ واقعیتی نمی‌تواند انکار کند که سئو برای به نتیجه رسیدن، به زمان نیاز دارد! گوگل و سایر موتورهای جستجو به دنبال بهترین نتیجه برای کاربر هستند، ازاین‌رو ملاک‌های زیادی را برای شایستگی وب سایت مورد نظر قرار می‌دهند. به همین علت دست یافتن به جایگاه مناسبی در رتبه‌بندی، می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

می‌توان گفت در صورتی که از فرایند سئو به درستی انجام شود، در کمتر از یک سال انتظار نتایج مطلوبی را داشت و پیشرفتی از وضعیت فعلی وب سایت را مشاهده کرد. همچنین عوامل مختلفی نیز وجود دارند که می‌توانند زمان موفقیت سئو را کاهش دهند و به طور کلی با توجه به این موارد، نتیجه سئو سایت طول می‌کشد. در ادامه به توضیح مختصری از فاکتورهای موثر در مدت زمان نتیجه سئو پرداخته شده است.

سن سایت و تاثیر آن در سئو

سن وب سایت

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین عواملی را که بر موفقیت سئو اثر می‌گذارد را سن وب سایت دانست! اینکه دامنه شما چقدر اعتبار دارد و آیا بر روی دامنه جدید کار می‌کنید؛ می‌تواند تا حد زیادی فرایند سئو سایت را تحت تاثیر قرار دهد. چرا که دامنه‌های جدید نسبت به دامنه‌هایی با قدمت بیشتر هنوز هیچ اعتباری و بک لینکی به دست نیاورده‌اند. معمولا دامنه‌های جدید باید انتظار زمان بیشتری برای رسیدن به موفقیت سئو داشته باشند.

البته این بدین معنی نیست که همه‌ی وب سایت‌هایی که قدمت بیشتری دارند، زودتر به نتیجه سئو دست خواهند یافت. به عنوان مثال اگر وب سایت قبلا تحت تاثیر جریمه الگوریتم‌های گوگل قرار گرفته باشد؛ باید بیشتر بر روی سئو کار کند تا به نتیجه برسد.

رقابت در کلمات کلیدی

تاثیر تحقیق کلمه کلیدی در سئو سایت

یکی از عواملی که نتیجه سئو را تحت تاثیر قرار می‌دهد، عبارت‌های کلیدی است که در متن خود استفاده می‌کنید. چرا که رقابت اصلی موتورهای جستجو گوگل، بر سر عبارات کلیدی است که می‌توانند تا حد زیادی ترافیک سایت شما را افزایش دهند و زمینه دیده شدن در صفحه اول گوگل را فراهم آورند.

البته نمی‌توان گفت هرچه تعداد کلمات کلیدی شما بیشتر باشد؛ یعنی سئو سایت شما موفق‌تر است! بلکه باید از کلمات کلیدی با جذب مخاطب بالا و به اندازه استفاده کنید تا بتوانید با دیگر وب‌ سایت‌ها به رقابت بپردازید.

تولید محتوا منظرم و دقیق

محتوای وب سایت

شاید شما هم شنیده باشید که محتوا همچون پادشاه یک وب سایت است که می‌تواند توجه مخاطب را به آن جلب کند! اما چرا تولید محتوا برای سایت مهم است؟

در کلام اول باید بدانید که محتوا یکی از یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل به شمار می‌رود؛ چرا که گوگل می‌خواهد بهترین نتایج را برای عبارت سرچ شده نمایش دهد. ازاین‌رو محتواهایی عملکرد خوبی خواهند داشت که بتوانند به خوبی مورد توجه کاربر قرار بگیرند، نیاز آن را پوشش دهند، خدمات لازم را ارائه دهند و رضایت آن را به دست آورند.

اگر به دنبال این هستید که فرایند سئو را سریع تر کنید، بهتر است تولید محتوا را در اولویت قرار دهید تا با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد. همچنین با کمک تکنیک‌های تولید محتوا، محتوایی مفید و عالی داشته باشید و به رتبه‌بندی وب سایت خود کمک کنید.

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

ساختار وب سایت

تجربه کاربری یکی دیگر از ملاک‌‌های مهم رتبه‌بندی گوگل به شمار می‌رود. چرا که گوگل از شما می‌خواهد تا به راحتی و در کمترین زمان ممکن، بتوانید به سوالات کاربر پاسخ دهید و هر آنچه که نیاز دارد را در اختیار او قرار دهید. به همین علت طراحی و معماری سایت‌هایی که به صورت روان و راحت طراحی شده‌اند، بیشتر مورد توجه گوگل قرار می‌گیرند.

از جمله مواردی که باید در ساختار وب سایت و سئو فنی به آنها توجه کرد، می‌توان به خزیدن و نمایه‌سازی، سرعت وب سایت و سازگاری با موبایل اشاره کرد. شما می‌توانید با آشنایی با ویژگی سایت‌های وردپرسی، از این قالب برای ساختار وب‌سایت خود در جهت بهبود سئو آن استفاده کنید. همچنین سایت فوری خدمات ویژه‌ای برای ساخت سایت با پشتیبانی از سئو ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا خیالتان از صفر تا صد ساختار سایت و سئو فنی آن راحت باشد.

کمپین های آنلاین افزایش فروش

 

بازاریابی محتوا

یکی از این معیارها که روند به نتیجه رسیدن سئو را بهبود می‌بخشد، بازاریابی محتوا به شمار می‌رود که همچون دیگر موارد بازاریابی، به دنبال جذب مشتری جدید و نگه داشتن مشتری‌های فعلی است.

در این روش جذب مخاطب با کمک تولید محتوای جذاب، با کیفیت و سازماندهی‌شده انجام می‌شود تا بتواند رضایت مخاطب را به دست آورد.

لینکسازی

تاثیر لینک سازی بر سرعت سئو سایت

از اهمیت محتوا و رقابت جستجوهای کلمه کلیدی که بگذریم، یکی دیگر از فاکتورهای مهم گوگل در رتبه‌بندی وب سایت‌ها استفاده از بک لینک‌های مناسب است. بک لینک‌ها می‌توانند نشان‌دهنده اعتبار و محبوبیت یک کسب و کار باشند و در روند رتبه‌بندی نقش مهمی ایفا کنند.

شما می‌توانید با کمک بک لينک‌ها، با دیگر وب سایت‌های معتبر ارتباط برقرار کنید و به دنبال جذب مخاطبان بیشتری باشید. البته ایجاد بک لینک‌هایی با کیفیت بالا کار راحتی نیست و به یک محتوای عالی نیاز دارد. همچنین در نظر داشته باشید که همه لينکها به صورت یکسان ایجاد نمی‌شوند و لینک‌هایی که از کیفیت و اعتبار بالاتری برخوردار هستند، می‌توانند سریع‌تر رتبه‌بندی شوند.

برای همین اگر بهبود سئوی سایت خود هستید، بهتر است به کیفیت بک لینک‌های ایجاد شده توجه بیشتری داشته باشید. سایت فوری با آشنایی با استراتژی‌های سئو و تولید محتوا و بک لینک‌های باکیفیت به شما این امکان را می‌دهد تا به رشد سئو وب سایت خود کمک کنید.

سایت فوری؛ پلتفرم خرید سایت فوری و ارزان

امروزه سئو یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند افزایش نرخ ترافیک شما را تا حدودی تضمین کند، به شرطی که از آن به درستی استفاده شود. به همین علت اغلب کسب و کارهایی که می‌خواهند در دنیای بزرگ اینترنت، به صورت آنلاین فعالیت کنند، سئو را در استراتژی خود قرار می‌دهند.

سئو با بهبود تجربه کاربری، به وب سایت شما کمک می‌کند که نه تنها رضایت کاربر را به دست آورید، بلکه مورد توجه موتورهای جستجوی گوگل قرار گرفته و رتبه‌بندی بهتری نیز کسب کنید.

سخن پایانی سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

شما می‌توانید با توجه به عواملی همچون تولید و بازاریابی محتوا، تمرکز بر کلمه کلیدی، ساختار وب سایت و افزایش اعتبار دامنه آن، زمان به نتیجه رسیدن سئو را کاهش دهید. سایت فوری نیز با فراهم آوردن استراتژی‌های مناسب و ارائه زیرساخت‌های استاندارد به شما این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه بتوانید بیشترین بهره‌وری را داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *