آموزش

آموزش نحوه ایجاد شناسه ایرنیک (ویژه ثبت دامنه های IR)

برای ثبت دامنه ملی آی‌آر (IR) که در واقع دامنه ملی کشور ایران محسوب میشه لازمه که ابتدا در سایت ایرنیک یک شناسه‌ ثبت کنید.

در این بخش قصد داریم به شما نحوه ساخت شناسه ایرنیک رو آموزش بدیم پس با ما همراه باشید.

ساخت شناسه در ایرنیک :

ابتدا وارد سایت ایرنیک (nic.ir) بشید. در صفحه اصلی بر روی “ساخت شناسه کاربری” مطابق تصویر کلیک کنید.

سپس در صفحه باز شده نوع شناسه رو از بین موارد زیر انتخاب کنید:

  • شخص حقیقی (تمام افراد عادی جزو این دسته قرار میگیرن)
  • شرکت، مؤسسه یا نهاد غیردولتی
  • وزارتخانه، سازمان یا شرکت دولتی
  • مرکز آموزشی و پژوهشی
  • شناسه‌ی محدود

در این مقاله با توجه به متداول تر بودن ایجاد شناسه حقیقی، آموزش روی این نوع شناسه انجام می شود. پس از انتخاب نوع شناسه، در صفحه “وارد کردن مشخصات شناسه” اطلاعات خواسته شده را با دقت پر کنید. توجه داشته باشید پر کردن “پرسش و پاسخ سوال محرمانه” و همچنین “ایمیل” با دقت انجام بشه.

توجه داشته باشید که در صورت عدم انتخاب نوع شناسه کاربری صحیح، ایرنیک از ثبت دامنه جلوگیری می‌کنه. همچنین میتونید قوانین مربوط به ثبت دامنه را در صفحه “مقررات و قراردادها” مطالعه کنید. همچنین در قسمت “پرسش‌های متداول” می‌توانید نسبت به سوالات یا ابهامات مربوط به ثبت دامنه اطلاع پیدا کنید.

توجه توجه : نام شما، ایمیل، شماره ملی و همچنین سوال محرمانه و پاسخ آن برای ایرنیک بسیار مهم است. پس برای جلوگیری از هرگونه مشکلی در آینده، لازمه این اطلاعات با دقت تمام پر بشن.

 

در قسمت پایین صفحه برای اینکه ثبت دامنه از سمت سایت فوری انجام بشه، بر روی گزینه “آزاد برای نمایندگان فروش” و سپس بر روی “بازنگری” کلیک کنید.

 

در صفحه باز شده مشخصات ثبت شده به شما نشان داده میشه تا از درست وارد کردن اونها مطمئن بشید . در قسمت پایین صفحه “نام کامل سازندهٔ شناسه” را وارد کنید. سپس کد امنیتی را وارد کنید و در نهایت بر روی “موافقم، دریافت شناسه” کلیک کنید.

در صفحه ایجاد شده “شناسه ایرنیک” شما نمایش داده خواهد شد. معمولا این شناسه شامل 2 حرف از ابتدای نام و نام خانوادگی شما و یک عدد 4 رقمی به همراه عبارت irnic- تشکیل میشه.

 

همچنین توجه داشته باشید که نام کاربری و رمزعبور از سمت ایرنیک از طریق ایمیل برای شما ارسال می شه. شما میتونید با این نام کاربری و رمزعبور از طریق این لینک وارد حساب کاربری خودتون در ایرنیک بشین و دامنه هایی که با نام شما خریداری شدن رو ببینید و مدیریت کنید.

ضمنا در صورت نیاز به ارسال مدارک، ایرنیک از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی می کنه.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *